اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون سمیرم خبر داد

اجرای «طرح تکاپو» برای به‌ کارگیری ظرفیت‌های بومی برای اشتغال‌زایی پایدار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم گفت: «طرح تکاپو» برای به‌ کارگیری ظرفیت‌های بومی برای اشتغال‌زایی پایدار در شهرستان سمیرم اجرا می‌شود.

اجرای «طرح تکاپو» برای به‌ کارگیری ظرفیت‌های بومی برای اشتغال‌زایی پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سید مهدی قائم‌مقامی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، با اشاره به بازدیدهای انجام‌شده کارشناسان از طرح‌های مشاغل خانگی اظهار کرد: با توجه تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت‌شده به متقاضیان، حداقل بین 60 تا 70 درصد این طرح‌ها اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم جزو شهرستان‌های ممنوعه در به‌ کارگیری نیروهای اتباع بیگانه است، گفت: پیمانکاران باید از به‌ کارگیری این افراد خودداری کنند که در صورت به‌ کارگیری نیروی هر فرد بیگانه فاقد پروانه، روزانه حداقل 5 برابر دستمزد جریمه می‌شوند.

*لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرائی در جذب نیروهای جدید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرائی در به‌ کارگیری نیروهای جدید با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و افزود: در راستای تنظیم روابط کار دستگاه‌های اجرائی باید در خصوص به‌ کارگیری نیروهای جدید خود با هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

وی با اعلام اینکه قصد تحمیل کردن نیرو به هیچ ارگانی نداریم، تصریح کرد: با اعلام درخواست دستگاه‌ها برای جذب نیرو، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به افراد جویای کار واجد شرایط که در این اداره ثبت‌نام نموده‌اند اطلاع‌رسانی می‌کند که بعد از اعلام اسامی، مراحل گزینش به عهده خود دستگاه متقاضی نیرو است.

قائم‌مقامی ضمن انتقاد از موازی کاری برخی ادارات درزمینهٔ جذب نیرو اضافه کرد: اداره برق شهرستان از جمله نهادهایی است که در جذب نیرو با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ طور کامل هماهنگ بوده است که افراد واجد شرایط ثبت‌ شده در اداره کار به این ارگان معرفی و پس از آزمون و گزینش جذب‌ شده‌اند.

وی در ادامه جلسه به شرح جزئیات طرح تکاپو پرداخت و گفت: طرح توسعه کسب‌ و کار و اشتغال پایدار با عنوان «طرح تکاپو» در جهت به‌ کارگیری ظرفیت‌های بومی برای اجرای برنامه منسجم در راستای تحرک در بخش نیروی کار است.

این مسؤول با بیان اینکه طرح تکاپو، اشتغال‌زایی مبتنی بر توجه به ظرفیت‌های هر منطقه است، ادامه داد: در این طرح نیازسنجی اشتغال بر اساس ظرفیت‌ها و شرایط منطقه سنجیده می‌شود و منطبق با بازار کاری که وجود دارد برنامه‌ریزی می‌شود.

وی اضافه کرد: قبلاً طرح‌های اشتغال به‌ صورت بسته‌های تعریف‌ شده‌ای بود که موظف به اجرا بودیم ولی اکنون در قالب این طرح خود ما تعیین‌کننده و پیشنهاددهنده طرح‌های اشتغال برای شهرستان هستیم.

قائم‌مقامی این طرح را برای اشتغال‌زائی مناسب دانست و اظهار کرد: طرح‌های اجرائی طرح تکاپو برای استان، شهرها و مناطق مختلف کشور بستگی به شرایط و پتانسیل‌های منطقه متفاوت اجرا می‌شود.

*صنایع تبدیلی، گردشگری و گیاهان دارویی از ظرفیت‌های اشتغال شهرستان

وی هدف طرح را در راستای حمایت از صنایع تبدیلی متوسط و کوچک دانست و افزود: حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری ازجمله ظرفیت‌های شهرستان است که در قالب این طرح می‌توان در زمینه‌های مختلف در جهت اشتغال‌زائی پایدار فعالیت کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم تأکید کرد: صنایع تبدیلی سیب، گردشگری و بومی گردی و گیاهان دارویی از جمله طرح‌های مطرح‌شده برای شهرستان است که با توجه به شرایط و پتانسیل‌های منطقه می‌تواند جوابگو باشد.

وی اضافه کرد: کاشت زعفران و گل محمدی از طرح‌های موفق اجراشده در شهرستان سمیرم است که با توجه به بازدید کارشناسان این شهرستان می‌تواند در این عرصه اشتغال داشته باشد.

قائم‌مقامی تأکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان باید در راستای اقتصاد مقاومتی با فعالیت در حوزه ظرفیت‌های شهرستان گام برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کارگروه اشتغال و نقش آن در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت اجرایی شدن مصوبات جلسه، حضور تمامی روسای عضو کارگروه در جلسه الزامی است.

انتهای پیام/63016/ن40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول