اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان هواپیمایی:

بیش از 90 درصد مسافران از طریق 14 فرودگاه کشور جابه‌جا می‎شوند/ وعده خوش پرواز پایدار در فرودگاه کلاله

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه پرواز در 80 فرودگاه استاندارد کشور انجام نمی‎شود، گفت: بیش از 90 درصد مسافران از طریق 14 فرودگاه کشور جابه‌جا می‎شوند.

بیش از 90 درصد مسافران از طریق 14 فرودگاه کشور جابه‌جا می‎شوند/ وعده خوش پرواز پایدار در فرودگاه کلاله

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی عابدزاده امشب در جلسه بررسی مسائل عمرانی شهرستان‎های کلاله، گالیکش، مراوه‎تپه و مینودشت که به منظور برقراری پروازهای پایدار فرودگاه کلاله برگزار شد، اظهار کرد: اعمال سیاست‎های تشویقی در تقویت حمل و نقل هوایی حائز اهمیت است که دولت یازدهم این مهم را در دستور کار قرار داده و فرودگاه کلاله از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

وی از وعده خوش پرواز پایدار در فرودگاه کلاله در آینده‎ای نزدیک «حدود دو ماه آتی» خبر داد و تصریح کرد: فرودگاه کلاله در آینده سودده می‎شود به دلیل اینکه در آن رقابت وجود ندارد و شرکت‎های هواپیمایی به این فرودگاه‎ها رغبت بیشتری دارند ضمن آنکه سیاست‎های تشویقی برای شرکت‎های هواپیمایی قائل خواهیم شد.

* فرودگاه کلاله ظرفیت ایجاد اتصال به چند نقطه کشور را دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل هوایی در توسعه سیاسی و اقتصادی نقش‎آفرین است، افزود: هواپیما با ظرفیت کمتر از 80 نفر برای فرودگاه‎هایی همانند کلاله وجود دارد تمام تلاش ما این است که موضوعات را به صورت ریشه‎ای بررسی و رفع کنیم.

عابدزاده وجود قومیت‎های مختلف را در رونق حمل و نقل هوایی مهم خواند و اظهار کرد: فرودگاه کلاله به لحاظ برخورداری قومیت‎های مختلف ظرفیت ایجاد اتصال به چند نقطه کشور را دارد، برقراری پرواز ابتدا باید با هواپیمای کوچک انجام شود تا کم کم این نوع حمل و نقل رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی تاثیر به سزایی در توسعه در سطوح خرد و کلان دارد، گفت: اکثر کشورهای توسعه‎یافته برای ایجاد فرودگاه سرمایه‎گذاری کردند و جوامعی که در این زمینه سرمایه‎گذاری نکردند هویتی ندارند.

* در 80 فرودگاه استاندارد کشور پرواز انجام نمی‎شود

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: آنچه در سال‎های اخیر به عنوان دغدغه مطرح بود و ما را زجر می‎داد بحث قیمت‎گذاری روی نرخ بلیط و سیاست‎های اعمالی دولت در نظارت حمل و نقل هوایی بود طی مدت یک سال اخیر رویکرد ما به توسعه فرودگاه  معطوف شده است.

وی گفت: ما هواپیماهایی داریم که مناسب فرودگاه‎ها نیستند لذا شرکت‎های هواپیمایی را تشویق کردیم به سمت هواپیماهای بزرگتر بروند بیش از 90 درصد مسافران در 14 فرودگاه کشور جابجا می‎شوند در حالیکه 80 فرودگاه داریم که استاندارد هستند اما در آنها پرواز انجام نمی‎شود اینها علاوه بر اینکه سودده نیستند بلکه زیان می‎دهند.

انتهای پیام/83001/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول