اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری/۳

واردات مجاز دارو فقط از کانال وزارت بهداشت/ از ارتباط پرونده قاچاق شیرخشک با هلال‌احمر بی خبرم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از منظر ما اگر دارویی هرچند از مبادی رسمی بیاید ولی تحت کنترل وارد نشده باشد قاچاق است چرا که ورود دارو شرایط استاندارد همچون یخچالی بودن نگهداری را طلب می‌کند.

واردات مجاز دارو فقط از کانال وزارت بهداشت/ از ارتباط پرونده قاچاق شیرخشک با هلال‌احمر بی خبرم

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛‌ سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز با اشاره به موضوع قاچاق دارو و شیر خشک از کشورهای غربی و پرونده هلال احمر در این‌باره، گفت: ما نمی توانیم بگوییم قاچاق دارو و شیر خشک و .... صفر است ولی آنچه در کانال رسمی ما مثلا داروخانه وجود دارد قاچاق صفر و در بخش داروخانه غیر دولتی حداقل ممکن است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل ما در زمینه قاچاق مکمل‌ها و آن هم از طریق بازار غیر رسمی است، گفت: دارو حوزه پرسودی بوده و در همه کشورها احتمال قاچاق آن وجود دارد.

وی ادامه داد: البته در کمیته سازمان بهداشت جهانی که رئیس سازمان غذا و دارو عضو آن اشت این مسئله در حال پیگیری است.

حریرچی ادامه داد: همچنین خبر ندارم که موضوع قاچاق دارو و شیر خشک با پرونده هلال احمر مرتبط است یا خیر و خود هلال احمر باید موضوع را ارائه دهد و ما دخیل نیستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سازمان غذا و دارو در آذرماه سال پیش در مورد قاچاق دارو و مکمل و ... هشدار داد و از مردم خواستاریم که دارو و سایر ملزومات پزشکی را از مبادی رسمی تهیه کنند؛ همچنین ناجا و گمرک بر خود لازم می‌دانند که با قاچاق برخورد کنند؛ همچنین از منظر ما اگر دارویی هرچند از مبادی رسمی بیاید ولی تحت کنترل وارد نشده باشد قاچاق است چرا که ورود دارو شرایط استاندارد همچون یخچالی بودن نگهداری را طلب می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول