اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون انرژی مجلس:

قراردادهای جدید نفتی، بازی برد ـ برد است/ توسعه اجتماعی در عسلویه 100 پله پایین‌تر از توسعه صنعتی است

دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: با اشراف کامل از قراردادهای نفتی حمایت کردم اعلام می‌کنم دفاع وزیر نفت در جلسه غیر علنی از قراردادهای جدید نفتی بسیاری از نمایندگان را به این باور رساند که این قراردادها یک نوع قرارداد برد ـ برد است.

قراردادهای جدید نفتی، بازی برد ـ برد است/ توسعه اجتماعی در عسلویه 100 پله پایین‌تر از توسعه صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت:‌ منتقدانی را که برای تخریب دولت در تلاش هستند را به رعایت انصاف دعوت می‌کنم.

وی با اشاره به حضور وزیر نفت در استان بوشهر افزود: مهندس زنگنه همواره نسبت به مردم استان بوشهر م حبت داشته و اعلام کرده نسبت به مردم استان بوشهر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

خدری با اشاره به قراردادهای نفتی و انتقاداتی که از این قراردادها می‌شود، بیان کرد: دوستانی هستند که نادانسته و بدون اطلاع، دولت و وزارت نفت را در مورد قراردادهای جدید نفتی متهم می‌کنند بنده به عنوان نماینده‌ای که با اشراف کامل از قراردادهای نفتی حمایت کردم اعلام می‌کنم دفاع وزیر نفت در جلسه غیر علنی از قراردادهای جدید نفتی بسیاری از نمایندگان را به این باور رساند که این قراردادها یک نوع قرارداد برد ـ برد است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این قراردادها، مالکیت در حیطه اختیارات وزارت نفت است و اولویت در قراردادهای جدید، سکوهای جدید نفتی است، این قراردادها به هر نحوی که باشد سود و منافع زیادی را نصیب کشور می‌کند.

وی با بیان اینکه چشمان امید مردم استان بوشهر به دستان توانمند وزیر نفت برای حل مشکلات این استان است، گفت: اگر مشکلات استان در حوزه‌های مختلف با وجود مهندس زنگنه در وزارت نفت حل نشود امید به حل آنان نخواهیم داشت.

خدری با اشاره به عوارض اجتماعی صنایع نفت و گاز افزود: در تمام دنیا قبل از ورود صنعت نفت، توسعه اجتماعی در مناطق انجام می‌شود و اگر توسعه اقتصادی و اجتماعی در کنار هم نباشد عوارض غیر قابل جبرانی به‌دنبال دارد.

دبیر کمیسیون انرژی تصریح کرد: در عسلویه توسعه اجتماعی 100 پله پایین‌تر از توسعه صنعتی است و متناسب با توسعه اقتصادی نبوده است و منجر به بروز مشکلاتی در جنوب استان بوشهر شده است.

وی گفت: انتظار است در عسلویه که پایتخت انرژی کشور است زیبنده نییست معضل بیکاری باشد حتی در جزیره خارگ هنوز فریاد بیکاری بلند است لذا توقع داریم مصوبه 50 درصد اشتغال نیروهای بومی در عسلویه محقق شود.

خدری گفت: در شهرهای اصفهان و اهواز و .. که صنایع پتروشیمی و نفت و گاز دارند بیش از 90 درصد نیروها بومی هستند اما در شهرستان‌های جنوب استان حداکثر 30 درصد نیروها بومی هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اظهار داشت: هم اکنون استان بوشهر از مدیریت منابع نفتی سهم چندانی ندارد لذا انتظار داریم مسؤولیت یکی از معاونت‌های وزارت نفت به نخبگان بوشهری داده شود.

وی اظهار کرد: وزارت نفت دولت تدبیر و امید افتخار کاهش مدیران پروازی برای تصدیگری تاسیسات نفتی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

خدری درباره برخی شایعات مبنی بر انتقال دفتر پایانه‌های نفتی خارگ به تهران گفت: تقاضا داریم این دفتر در خارگ باقی بماند و اگر مشکلی وجود دارد استاندار بوشهر امکان انتقال این دفتر به بوشهر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/2255/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول