اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان:

لوازم‌التحریر غربی با تصاویر ناهنجار اجتماعی نوعی هجمه فرهنگی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: استفاده کودکان از لوازم‌التحریر غربی با تصاویر ناهنجار اجتماعی نوعی هجمه فرهنگی است.

لوازم‌التحریر غربی با تصاویر ناهنجار اجتماعی نوعی هجمه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز جلسه بررسی راهکارهای اقدام عملی در راستای حمایت از تولید داخلی و حفظ ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در استفاده از پوشاک و نوشت‌افزارهای مناسب با حضور اعضای بسیج اصناف استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در این جلسه اظهار داشت: یکی از نگرانی‌هایی که همه‌ساله با ورود به شهریورماه برای خانواده‌های ایرانی و صاحب‌نظران فرهنگی ایجاد می‌شود، هجوم خاموش لوازم‌التحریرهای غربی و چینی است که بخش بسیار وسیعی از این بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

امیر بینایی تصریح کرد: استفاده کودکان از لوازم‌التحریر غربی با تصاویر ناهنجار اجتماعی نوعی هجمه فرهنگی نسبت به نوجوانان و کودکان است و مسؤولان امر باید نسبت به رفع این هجمه برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدرسه نخستین بستر اجتماعی است که فرد با آن آشنا می‌شود، افزود: مدرسه محیطی برای آموزش و پایه‌ریزی فرهنگی است که باید با استفاده از نوشت‌افزارهای مناسب که حامل نمادهای فرهنگی هستند، در دوران رشد و شکل‌گیری شخصیت کودکان جهت آشنایی با سنت و فرهنگ ایرانی اسلامی بهره برد.

بینایی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن جذابیت‌های بصری، تنوع در رنگ، اندازه و کیفیت مناسب، ارائه اطلاعات عمومی و قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند کمک شایانی به بخش فرهنگ بومی و منطقه‌ای کند از طراحان و تولیدکنندگان این عرصه خواستار ورود به صحنه اقتصادی با این رویکرد شد.

به گزارش فارس، در این جلسه همچنین ضمن بحث و بررسی پیرامون نحوه تولید، توزیع و ترغیب آحاد جامعه به خرید لوازم‌التحریر مقرر شد تا فهرست مؤسساتی که در این زمینه فعالیت دارند اعلام تا با معرفی استانداری سمنان به دستگاه‌های اجرایی استان و اطلاع‌رسانی نسبت به ترغیب مردم برای استفاده از این ملزومات اقدام شود.

انتهای پیام/74016/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول