اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نجفی قدسی به فارس خبر داد

اعطای یک میلیارد تومان جایزه به شرکت‌کنندگان مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ امکان رقابت برای همه اقشار

دبیر مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از اعطای یک میلیارد تومان جایزه به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این رقابت‌ها خبر داد.

اعطای یک میلیارد تومان جایزه به شرکت‌کنندگان مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ امکان رقابت برای همه اقشار

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) امسال با تغییراتی روبرو است و طی آن مسابقات بانوان از اواخر شهریور‌ماه ۱۳۹۵ آغاز و مسابقات برادران اواخر آذرماه برگزار خواهد شد.

برای اطلاع از جزئیات این رقابت‌ها دقایقی را با مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و دبیر مسابقات به گفت‌وگو نشستیم.

تغییر زمان برگزاری مسابقات بانوان به درخواست شرکت‌کنندگان صورت گرفت

نجفی قدسی در گفت‌وگو با فارس درخصوص تغییرات زمان‌بندی مسابقات بانوان گفت: این اتفاق به درخواست خود شرکت‌کنندگان رخ داد زیرا خواست آنها برگزاری مسابقات در تابستان بود، البته با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان در فصل تابستان و گرمای هوا اواخر شهریور‌ماه را بهترین زمان برای برگزاری رقابت‌ها دانستیم و نهایتاً تصمیم به برگزاری مسابقات در این زمان گرفتیم.

قضاوت برترین اساتید کشور در مسابقات

وی از قضاوت برترین اساتید قرآن کشور در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته 9 گروه داوری در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) به قضاوت پرداختند و امسال هم برترین اساتید تلاوت و حفظ در دو بخش خانم‌ها و آقایان به قضاوت خواهند پرداخت.

امکان رقابت برای همه اقشار در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

دبیر مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) این رقابت‌ها را فرصتی برای حضور همه علاقه‌مندان به قرآن کریم در عرصه مسابقات دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) این است که این رقابت‌ها تنها رقابت‌های قرآنی آزاد کشور است و این امر فرصت رقابت را برای همه اقشار مردم با نخبگان فراهم می‌کند درحالی که در سایر مسابقات به دلیل محدود بودن فقط برگزیدگان هستند که با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: البته برگزاری مسابقات به صورت آزاد مشکلات و سختی‌های زیادی دارد به عنوان مثال حضور صد‌ها و یا هزاران شرکت‌کننده هم کار برنامه‌ریزی را بسیار سخت می‌کند، هم هزینه بسیار بالایی دارد و هم ما مجبور هستیم چندین گروه داوری را برای قضاوت در مسابقات بکار بگیریم. اما از آنجایی که خلأ برگزاری چنین مسابقاتی در کشور بسیار احساس می‌شود وظیفه خود می‌دانیم که تنها مسابقات آزاد قرآن کریم را برگزار کنیم.

نام‌نویسی 50 نفر در کمتر از یک ساعت

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) از استقبال بالای قاریان و حافظان از مسابقات خبر داد و گفت: به لطف خدا استقبال از مسابقات هرسال نسبت به سال قبل رشد چشمگیر داشته و جالب است بدانید امسال باوجود اینکه هنوز نام‌نویسی را اعلام نکرده بودیم و قرار بود آغاز نام‌نویسی از اول شهریور‌ماه اعلام شود، اما به محض بارگذاری صفحه ثبت‌نام در سایت طی حدود یک ساعت بیش از 50 نفر برای شرکت در مسابقات نام‌نویسی کردند.

اعطای 10 میلیارد ریال جایزه به برگزیدگان مسابقات

نجفی قدسی از اعطای بیش از 10 میلیارد ریال جایزه به شرکت‌کنندگان مسابقات خبر داد و گفت: از امتیازات مسابقات این است که جایزه فقط مختص نفرات برتر نیست و بسیاری از شرکت‌کنندگان درصورت رسیدن حدنصاب تعیین شده می‌توانند از جوایز ما بهره‌مند شوند که به شرح ذیل است؛

جوایز عمومی

حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ از یکصد امتیاز بیاورند، مبلغ ششصد هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

حافظان بیست جزء، ده جزء، پنج جزء و دو جزء در صورت اخذ حدنصاب 90 امتیاز از یکصد امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ 400، 300، 200 و یکصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

شرکت کنندگان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن در صورت اخذ حدنصاب 80 از یکصد امتیاز به ترتیب مبالغ چهارصد و سیصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همه حافظان قرآن در همه رشته‌ها در صورتی که حدنصاب حسن حفظ آنها بین 85 تا 90 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می‌کنند . همچنین قاریان و مرتلان قرآن هم که حد نصاب امتیاز آنها از 75 تا 80 باشد نصف جوایز اعلام شده را دریافت می‌کنند.

جوایز نفرات برتر

نجفی قدسی جوایز نفرات برتر مسابقات را هم به شرح ذیل اعلام کرد؛

نفرات اول تا سوم رشته حفظ کل به ترتیب مبالغ سه، دو و نیم و دو میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

در رشته حفظ 20 جزء قرآن، نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم یک و نیم میلیون و نفرات سوم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در رشته حفظ ده جزء، نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد، یک میلیون و دویست و پنجاه و یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ هفتصدو‌پنجاه هزار، پانصد هزار و چهارصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین در رشته حفظ دو جزء نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ چهارصد هزار، سیصد هزار و دویست هزار تومان دریافت می‌کنند.

در رشته قرائت قرآن کریم نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ دو میلیون، یک میلیون‌وهفتصدو‌پنجاه هزار و یک میلیون‌وپانصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون‌وپانصد، یک میلیون‌و‌دویست‌و‌پنجاه و یک میلیون تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) از برگزاری مسابقات برادران در آذر‌ماه خبر داد و گفت: رقابت‌های برادران اواخر آذرماه ۱۳۹۵ در تهران برگزار خواهد شد که زمان نام‌نویسی متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول