اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر ارتباطات صورت گرفت

افتتاح و کلنگ‌زنی 4 پروژه در هچیرود چالوس

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار پروژه عمرانی در چالوس کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 4 پروژه در هچیرود چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، بعداز ظهر امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر‌کل پست مازندران و مدیر‌کل ثبت احوال مازندران، مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اداری و اجرایی دو پروژه کارگاه بتن سیال نمک‌آبرود و پل مدرسه فاطمیه هچیرود افتتاح شد و دو پروژه پل خیابان شورا و مدرسه سه کلاسه شهید عراقی در هچیرود چالوس کلنگ‌زنی شد.

فرماندار چالوس در مراسم افتتاح کارگاه بتن سیال نمک‌آبرود با تأکید بر تأسی از شعار سال مورد توجه مقام معظم رهبری، گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی در چالوس نیز به‌موازات کشور جهش خوبی حاصل شد.

محمد‌ناصر زندی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی بخش‌هایی که دارای چالش بود بیشتر مورد توجه قرار گرفت، افزود: در این راستا با توجه به مشکلاتی که در احداث کارگاه بتن سیال نمک‌آبرود وجود داشت 500 میلیون تومان اعتبار تزریق شد  و این پروژه امروز به‌صورت رسمی افتتاح شد.

*اجرای 53 پروژه عمرانی

وی با اشاره به نگرش این دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی مبنی بر حمایت از واحدهای در دست احداث و پشتیبانی از واحدهایی که مشکل دارند است، افزود: در هفته دولت امسال در چالوس 46 پروژه با 203 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

فرماندار چالوس از کلنگ‌زنی هفت پروژه با اعتبار 17 میلیارد تومان در هفته دولت امسال در چالوس خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که با همت دولت و ظرفیت بخش خصوصی تا پایان سال شعار رهبری را عملی اقدام کنیم.

*اشتغال‌زایی برای 42 نفر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چالوس نیز گفت: واحد تولیدی بتن سیال نمک‌آبرود در سال 94 به صورت آزمایشی شروع به فعالیت کرد و در سال 95 به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرد.

محمد دوستعلی پور از اشتغال‌زایی برای 42 نفر در این پروژه  خبر داد و افزود: میزان هزینه انجام شده 2.5 میلیارد تومان است که 1.5 میلیارد تومان نیز سرمایه در گردش آن است.

وی با اشاره به اینکه این واحد در زمینی به‌مساحت 6 هزار و 500 مترمکعب احداث شد و سالانه 96 هزار مترمکعب بتن تولید می‌کند، تصریح کرد: این واحد توانایی پوشش شهرهای غرب مازندران از نوشهر تا رامسر را دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چالوس خاطر‌نشان کرد: برای رفع مشکلات فعالیت این واحد و برای کمک به تولید 500 میلیون تومان تسهیلات با دستور استاندار مازندران به این واحد کمک شد.

*تملک 3 هزار متری برای پل خیابان شورا

شهردار هچیرود نیز در مراسم کلنگ‌زنی پل خیابان شورا با اشاره به اینکه این پروژه از سال 93 در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون 3 هزار مترمربع زمین تملک شد.

محمد کیاکجوری با بیان اینکه نهر آبی که در این مسیر وجود دارد و اراضی مسیر نیز با موافقت اداره آب بهسازی می‌شود، افزود: دو طرف رودخانه تا ساحل دریا از محل اعتبارات ملی 600 میلیون تومان اعتبار تأمین می‌شود.

وی سقف زمان اجرای پروژه را 18 ماه اعلام کرد و افزود: با توجه به سنگ‌چین کردن دو طرف مسیر و آزادسازی اراضی از دو طرف براساس وعده پیمانکار این پروژه شاید زودتر از موعد مقرر به‌ پایان برسد.

شهردار هچیرود با اعلام اینکه در مجموع با اختصاص هزینه برای راه‌سازی برای تکمیل این پروژه 1.5 میلیارد تومان هزینه نیاز است، گفت:  طول دهانه این پل 14 متر بوده و با ارتفاع 4.70 و عرض 12 متر در حال احداث است.

*تکمیل پروژه در کمتر از موعد مقرر

وی در مراسم افتتاح پل مدرسه فاطمیه این شهر نیز دهانه این پل را 14 متر عنوان کرد و افزود: این پل که  به‌دلیل بحران سیل قبلی تخریب شد با عرض هشت متر‌ در دست احداث قرار گرفت.

کیاکجوری با اشاره به اینکه پل مدرسه فاطمیه  با اعتبار 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، خاطر‌نشان کرد: برای احداث این پل جدید 100 میلیون تومان از محل ستاد بحران مازندران و 100 میلیون تومان از منابع داخلی در نظر گرفته شد.

وی از اتمام پروژه در زودتر از موعد مقرر خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی تکمیل پروژه پل مدرسه فاطمیه 6 ماه بود که در مدت پنج ماه تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار هچیرود با بیان اینکه آسفالت مسیر، جدول‌کشی و نرده‌های این پل بر اساس استاندارد و آئین‌نامه پل‌های ملی ایران است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه این پل در مسیر رینگ 10 متری کنارگذر واقع شده است نیاز به تملک املاک برای آزادسازی و بازگشایی مسیر دارد تا در کاهش بار ترافیکی شهر هچیرود نیز مؤثر واقع شود.

وی در پایان گفت: اعتبار تخمینی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر هچیرود در سال‌جاری 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

 انتهای پیام/86028/ن40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول