اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس:

دولت‌ها رجایی‌گونه عمل کنند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: دولت شهیدان رجایی و باهنر از بهترین الگوهای دولت اسلامی در عصر حاضر است که دولت‌ها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و رجایی‌گونه عمل کنند.

دولت‌ها رجایی‌گونه عمل کنند

غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به این‌که نخستین هفته شهریورماه مصادف است با شهادت شهیدان انقلابی، حاج اسدالله لاجوردی، حاج مهدی عراقی و فرزندش، حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو، رجایی و باهنر، اظهار داشت: این شهدا از بدو نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و مبارزه ایشان برضد رژیم پهلوی به امام (ره) پیوستند و جز یاران ایشان و نیروهای مبارز و فعال انقلاب بودند.

وی افزود: شهید عراقی بسیار مورد علاقه امام (ره) بود تا جایی که بعد از شهادت وی توسط گروهک فرقان در شهریورماه 58 امام (ره) او را فرزند و برادر خود خطاب کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس با بیان این‌که مقام معظم رهبری شهید لاجوردی را از چهره‌های منور انقلاب و پیشروان جهاد فی‌سبیل‌الله نامیدند و فرمودند این شهید عزیز در تمام دوران مبارزات اسلامی به اخلاص و صبر و مقاومت و روشن‌بینی شناخته ‌شده بود، تصریح کرد: این شهدای عزیز با دیگر یارانشان با عنوان هیات‌های مؤتلفه اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برضد رژیم ستم‌شاهی مبارزه می‌کردند و  الگوهای مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بودند و ازاین‌رو همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نباید گذاشت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به فراموشی سپرده شوند.

چوبینی خاطرنشان کرد: دولت شهیدان رجایی و باهنر از بهترین الگوهای دولت اسلامی در عصر حاضر است که دولت‌ها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و رجایی‌گونه عمل کنند.

وی اضافه کرد: این هفته یادآور شهادت شهیدان رجایی و باهنر است و هرسال در این هفته دولت‌مردان گزارش عملکرد یک‌ساله خود را به اطلاع مردم می‌رسانند و با مسافرت به استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام به افتتاح پروژه‌های انجام‌شده کرده و از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام مردم را مطلع می‌‌کنند و آینده‌ای بهتر را نوید می‌دهند.

این فعال سیاسی گفت: بدون شک مردم بابصیرت ما قدردان زحمات شبانه‌روزی مسؤولان خود هستند و آن‌ها را در این راه صعب‌العبور دعا و یاری می‌‌کنند.

این جانباز شیمیایی ادامه داد: یکی از مسیرهای سختی که دولت طی دو سه سال گذشته با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری طی کرده مسیر برجام بوده که با مذاکرات طولانی و نفس‌گیر و خستگی‌ناپذیر مسؤولان وزارت امور خارجه با گروه 1+5 برای رفع تحریم‌ها همراه بود.

چوبینی در ادامه با بیان این‌که طرفین مذاکرات تعهداتی را پذیرا شدند و دولتمردان بر این باور بودند که با اجرای تعهدات خود، طرف مقابل نیز به تعهدات خود پایبند خواهد بود بیان کرد: باوجود پایبندی ایران به تعهدات تا به امروز آمریکا نه‌تنها به تعهدات خود عمل‌ نکرده است بلکه هرروز به بهانه‌هایی مانند داشتن موشک‌های بالستیک و موضوع حقوق بشر در ایران و مواردی از این قبیل از تعهدات خود سر باز زده است.

وی گفت: علاوه‌بر عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود، کنگره این کشور بیش از 70 مصوبه و تحریم جدید علیه ایران وضع کرده و آمریکا حتی کشورهای هم‌پیمان خود را نیز با تهدید اجازه نداده است به تعهدات خود عمل کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس ادامه داد: آیا این بدعهدی‌های آمریکا در مسأله برجام و حمایتش از تکفیری‌ها و داعش در منطقه علیه مردم سوریه و عراق و لبنان و پشتیبانی از آل سعود خبیث بر ضد مردم بی‌گناه یمن و بحرین برای تقویت رژیم غاصب صهیونیستی کافی نیست تا دیگر به وعده‌های توخالی آمریکای جنایت‌کار اعتماد نکنیم.

وی اضافه کرد: چرا به توصیه‌های امام علی (ع) در باب گفت‌وگو و صلح با دشمن عمل نمی‌کنیم که فرمودند از دشمن برحذر باش، دوراندیشی را از دست مده، حسن ظن به دشمن را کنار بگذار و پیمان دوپهلو با او مبند.

چوبینی خاطرنشان کرد: به قول یکی از اصحاب رسانه، تجربه برجام به ما می‌گوید در هیچ مسأله‌ای نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، پس چرا اصرار داریم در مسأله منطقه با آن‌ها گفت‌وگو کنیم.

این جانباز جنگ تحمیلی اظهار داشت: راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشور را همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها تذکر داده‌اند باید در داخل کشور جست‌وجو کرد، ازاین‌رو لازمه کارآمدی دولت در یک سال باقی‌مانده ارائه و اجرای یک برنامه کوتاه‌مدت برای خروج از وضعیت فعلی آن‌هم از طریق اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت: دولت باید نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی، بیش‌از این عنایت داشته باشد وگرنه موضوع مهار تورم و گرانی و کنترل رکود که دولت وعده آن را داده بعید است در موعد مقرر محقق شود.

چوبینی تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود که در تمام زمینه‌ها شفاف عمل کند و به مطالبات مقام معظم رهبری و مردم انقلابی و وفادار به‌نظام اسلامی در مورد حقوق‌های غیرمتعارف، مبارزه با قاچاق کالا و قراردادهای نفتی و مصرف تولید داخلی نظارت بیشتری داشته باشد و گزارش عملکرد خود را در مورد رسیدگی به تخلفات انجام‌گرفته به‌موقع به مردم ارائه دهد.

وی با بیان این‌که سایر قوا و نهادها نیز باید دولت را بیش‌ازپیش در حل مشکلات کشور یاری کنند، گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری دولتمردان زودهنگام وارد بحث انتخابات نشوند و هم‌وغم خود را مصروف حل مسائل کشور کنند.

انتهای پیام/2448/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول