اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیران استانی و محققان شیلات صورت می‌گیرد

رهاسازی 300 هزار قطعه بچه ماهی «کپور تالابی» در تالاب انزلی

300 هزار قطعه بچه ماهی «کپور تالابی» از گونه در خطر انقراض با تکثیر مصنوعی در تالاب انزلی رهاسازی می‌شود.

رهاسازی 300 هزار قطعه بچه ماهی «کپور تالابی» در تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، مراسم حمل و بارگیری «لارو» کپور تالابی در آخرین روز از هفته دولت با حضور مدیران استان، محققان پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی و شیلات از ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و کشت تلفیقی آبزیان منطقه «حسین‌کوه شعله» فومن به مقصد تالاب انزلی برگزار شد.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی ایران‌ «انزلی» در حاشیه بارگیری بچه ماهی «لارو» کپور ماهی تالابی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در فومن اظهار کرد: پروژه مصنوعی و بازسازی ذخایر ماهی کپور تالابی در سال 94 در کمیته احیای تالاب انزلی در استانداری گیلان تصویب و به این پژوهشکده ابلاغ شد.

علی‌اصغر خانی‌پور ادامه داد: در سال 94 و 95 با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان محققان پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی 12 قطعه مولد کپور تالابی را با همکاری صیادان کردند و برای تکثیر مصنوعی روی آنها تزریق هورمون انجام شد.

وی با بیان اینکه از تعداد مولدان مذکور 800 هزار لارو کپور تالابی به دست آمد، گفت: این لاروها پرورش یافتند و با احتساب تلفات، 300 هزار قطعه به مرحله رهاسازی در تالاب انزلی رسیدند.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی ایران‌ «انزلی» اضافه کرد: امروز 300 هزار قطعه بچه ماهی کپور تالابی در تالاب انزلی رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر ژنتیک از هر منطقه‌ای که مولد آن صید شده رهاسازی می‌شود، یادآور شد: امروز با همکاری محیط زیست منطقه آبکنار انزلی، تعدادی از ماهی کپور تالابی در این منطقه رهاسازی می‌شود.

خانی‌پور رهاسازی بقیه بچه ماهی کپور تالابی را در منطقه سنگاچین و تالاب انزلی عنوان کرد و متذکر شد: با رهاسازی کپور ماهی تالابی که در معرض انقراض است، دوباره احیا می‌شود.

انتهای پیام/2300/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول