اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

یادواره شهدای اصناف شهرستان چادگان برگزار شد

یادواره 19 شهید اصناف شهرستان چادگان با حضور مسؤولان، مردم و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

یادواره شهدای اصناف شهرستان چادگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، حبیب‌الله معتمدی بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای اصناف چادگان اظهار کرد: شهدا گزینش شده بودند، جوانانی در این راه به شهادت رسیدند که الگوی خانواده و جامعه بودند و دشمن نیز از حضور جوانان متزلزل می‌شد و توان جنگ با دلاور مردان ایرانی را نداشت.

وی افزود: باید در محافل و مجالس شهدا، به سیره، منش و ولایتمداری آن‌ها بیشتر پرداخته شود چراکه بزرگ‌ترین شاخصه شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ولایتمداری آن‌ها بود.

فرماندار چادگان با اشاره به اینکه دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند بین مسلمانان و قشر جوان تفرقه ایجاد کنند، تصریح کرد: با برگزاری یادواره‌های شهدا، ارزش‌های انقلاب اسلامی زنده خواهد ماند و دشمنان اهداف خود را به گور خواهند برد.

معتمدی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر گفت: رجایی و باهنر در خدمت‌رسانی به مردم، اطاعت از رهبری، ساده زیستی و مردم‌داری الگوی بزرگی برای ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید از تفرقه بپرهیزیم و اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم، بیان داشت: باید همدلی و وحدت و در رأس آن اطاعت از رهبری را در رأس امور قرار دهیم و برای آبادانی و توسعه کشور تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم جواد شیرانی از راویان و جانبازان دوران دفاع مقدس به ایثارگری‌های جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد و ولایتمداری رزمندگان اسلام توانست دشمن بعثی را که دست‌نشانده کشورهای اروپایی بود، تا پشت خاکریزهای دشمنان هدایت کند و ذره‌ای از خاک ایران دست دشمنان نیفتد.

وی اضافه کرد: جوانان در نبرد با دشمنان سه خصلت غیرت ناموسی، وطن پرستی و غیرت مذهبی را در پیش گرفته بودند که با این سه خصلت در برابر دشمنان ایستادند و دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

شیرانی ادامه داد: دشمنان اسلام کشور عراق را برای مبارزه با ایران انتخاب کردند چراکه مرز 5 استان ایران با کشور عراق هم مرز بود، حیله دشمن این بود که از این راه وارد کشور شود و به انقلاب اسلامی ضربه بزند اما دشمن غافل از این بود که رزمندگان اسلام با ایمان به خدا و حرارت و شور و نشاط خود در مقابل دشمن ایستادند و آنان را به زانو در آوردند.

وی به بصیرت و قدرت رزمندگان اشاره کرد و افزود: رزمندگان با وجود تمام فشارها و تبلیغات دشمن در دوران دفاع مقدس تنها گوش به فرامین رهبر خود داده و فریب تبلیغات دشمن را نخوردند و در سایه ولایتمداری و تبعیت محض از ولایت توانستند در جنگ تحمیلی پیروز شوند.

این راوی دفاع مقدس بیان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بعد از 34 سال همچنان با همدلی، وحدت و تعامل بین مردم و دولتمردان عزت خود را حفظ کرده که این عزت تنها در سایه ولایتمداری به ‌دست آمده است.

به گزارش فارس، در این مراسم مداح اهل بیت حاج رضا نبوی به مداحی پرداخت و در پایان به 20 خانواده شهید اصناف و سه سردار رشید اسلام لوح و هدایایی از سوی بنیاد شهید چادگان اعطا شد، همچنین به 6 نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه از سوی اصناف شهرستان چادگان سفر کربلا و مشهد مقدس اهدا شد.

انتهای پیام/63046/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول