اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کسب رتبه 2 رقمی در کنکور دکترای سراسری برای یک بوشهری

پگاه آریایی دانشجوی سابق مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر در سال 1395 با کسب رتبه 28 در آزمون دکتری سراسری، موفق به کسب بالاترین امتیاز (95.30 از 100) در مصاحبۀ دانشگاه تربیت مدرس شد.

کسب رتبه 2 رقمی در کنکور دکترای سراسری برای یک بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دانشجوی سابق مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر در سال 1395 با کسب رتبه 28 در آزمون دکتری سراسری، موفق به کسب بالاترین امتیاز (95/30 از 100) در مصاحبۀ دانشگاه تربیت مدرس شده و در این دانشگاه پذیرفته شد.

وی همزمان از طریق برگزیدگان علمی (استعداد درخشان) نیز در مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد.

 پگاه آریایی که دارای مدرک فوق‌دیپلم علوم آزمایشگاهی نیز هست در سال 1388 از طریق کنکور فراگیر دانشگاه پیام نور در رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور بوشهر پذیرفته شد و ضمن اشتغال در بیمارستان به تحصیل در این رشته مشغول شد.

وی در سال 1391 در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و در مهرماه سال 1392 در دانشگاه تربیت مدرس تهران با رتبه 34 در رشته زبان‌شناسی همگانی پذیرفته شد.

آریایی در شهریور 1394 از پایان‌نامه‌اش که در رابطه با گویش‌های استان بوشهر بود با نمره 20،  دفاع کرده و با معدل 13/18 فارغ‌التحصیل شد ضمن اینکه  در دوره ارشد در میان ورودی‌های هم رشته خود رتبه اول را در گروه زبانشناسی تربیت مدرس کسب کرد.

پگاه آریایی که سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور را دارد با مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی در تهیه مدخل‌های دانشنامۀ گویش‌ها و زبان‌های ایرانی همکاری دارد و مدخل‌های گویشی «بوشهری، دلواری، دشتستانی و ...» به نام وی در این دانشنامه ثبت‌شده است.

همچنین  وی موفق به چاپ پایان‌نامۀ خود به‌صورت کتاب تحت عنوان « بررسی زبان‌شناختی فرآیندهای واجی گویش‌های استان بوشهر: رویکرد بهینگی» شده است و دو مقاله با عنوان ‌ «Lenition and Fortition in Shul Dialect» در Asian Journal of Humanities and Social Studies  در سال 2015و « An Optimality  Theoretic Account of Place and Voice Assimilation in Bushehri Dialects» در Journal of Advances in Linguistics  در سال 2016 به چاپ رسانده است، همچنین مقاله‌ای نیز با عنوان «برخی فرایندهای واجی رایج در گویش‌های استان بوشهر» در سومین همایش  بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی (گذشته و حال) پذیرفته شده است.

وی در خصوص میزان تأثیر دانشگاه پیام نور در موفقیت تحصیلی خود گفت: زمانی که تحصیل خود را در دانشگاه پیام نور بوشهر آغاز کردم، همزمان در رشته علوم آزمایشگاهی مشغول به کار بودم، ترم‌های ابتدایی وفق دادن این شرایط برایم سخت بود به این دلیل که در دانشگاه پیام نور منابع باید برای امتحان به‌طور کامل خوانده می‌شد و من چون شاغل بودم، زمان زیادی را برای حضور در کلاس‌های رفع اشکال نداشتم.

آریایی ادامه داد: گرچه در واحدهای عملی از علم اساتید محترمی چون خانم دکتر علوی و خانم صیانت در گروه زبان، بهره‌مند شدم، اما به‌مرور شیوه درس خواندن در این دانشگاه را یاد گرفتم و به‌نوعی باید گفت تلاش را یاد گرفتم، حتی به جرات می‌توانم بگویم یکی از مواردی که باعث شد بتوانم در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع ارشد قبول شوم، این شیوۀ درس خواندن بود.

دانشجوی دکتری زبانشناسی همگانی تربیت مدرس در خصوص منابع درسی دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به آن‌که کارشناسی را در رشته مترجمی زبان انگلیسی این دانشگاه تجربه کردم، می‌توانم بگویم بیشتر منابع واقعاً کاربردی هستند، طوری که من هنوز هم اگر به سؤالی بربخورم به آن منابع رجوع خواهم کرد، ازنظر نیمه‌حضوری بودن هم باید گفت برای افرادی که شاغل هستند، مخصوصاً در شاخه‌های نظری همچون علوم انسانی، تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌تواند بهترین گزینه باشد چون آزادی عمل بیشتری دارند و طبق برنامه‌ریزی شخصی خود می‌توانند واحدها را گذرانده و در نهایت در رشته مورد علاقۀ خود تحصیل کنند.

وی در خصوص معضل مدرک‌گرایی در جامعه امروز نیز گفت: امیدوارم که تمام جوانان ایرانی، بیشتر به تحصیل واقعی و کسب علم توجه داشته باشند، نه جمع‌آوری مدارک تحصیلی مختلف، چه‌بسا هرکس که علم واقعی داشته باشد، بدون شک جایگاه بسیار بالایی در جامعه کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/2255/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول