اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بستان‌آباد:

طلاب باید بیش از گذشته و با اخلاص در مسیر کسب علم و دانش تلاش کنند

امام جمعه موقت بستان‌آباد تنها راه تبیین آموزه‌های اصیل اسلامی را بهره‌مندی از محضر عالمان ربانی و روحانیت وارسته دانست و گفت: طلاب باید بیش از گذشته و با اخلاص در مسیر کسب علم و دانش تلاش کنند.

طلاب باید بیش از گذشته و با اخلاص در مسیر کسب علم و دانش تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده در مراسم قشر شهرستان که در گرامیداشت مقام شامخ عالم ربانی آیت‌الله سید جلال موسوی انتظاری در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: قبل از ظهور اسلام افکار و نظرات باطلی در میان عوام رواج پیدا کرده بود اما اسلام با کشیدن خط بطلان بر همه آنها بشریت را آزاد کرد.

وی با اشاره به جایگاه فضیلت‌های انسانی از دیدگاه اسلام اظهار داشت: علم و دانش همراه با فضیلت جهاد در راه خدا و تلاش برای ترویج احکام الهی از مهم‌ترین فضیلت‌های انسانی هستند و با مطالعه آیات و روایات متوجه می‌شویم ارزش هیچ یک از این موارد به اندازه کسب علم و دانش نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خون شهدا ارزش وصف ناپذیری در محضر عدل الهی دارد، افزود: براساس آیات و روایات هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین ارزش خون شهید شود اما مقام علم و معرفت از خون شهید هم جایگاهی والاتر دارد.

تقی‌زاده تصریح کرد: با وجود اینکه خداوند از شهدا راضی است اما قلم عالم ربانی بسیار بالاتر و با ارزش‌تر از خون شهید است.

وی تصریح کرد: شهدا تربیت شده عالمان ربانی و وارسته هستند و راه ارتباطی آنان احکام و آموزه‌های اسلامی و اندرزهای علما و بزرگان دینی است.

سخنران این مراسم تنها راه تبیین آموزه‌های اصیل اسلامی را بهره‌مندی از محضر عالمان ربانی و روحانیت وارسته دانست و یادآور شد: صدور احکام جهاد و هدایت معنوی جامعه از رسالت‌های روحانیت است و به همین دلیل طلاب باید بیش از گذشته و با اخلاص در مسیر کسب علم و دانش تلاش کنند.

تقی‌زاده تاکید کرد: آیت‌الله موسوی انتظاری از مصادیق علمای آگاهی بود که در تمام مراحل زندگی از امام احکام اسلامی دفاع کرد و لقب بحرالعلوم را دریافت کرد. وی عالمی مهربان، مدرسی معتبر و نورانی و مدافعی برای حریم قرآن بود و از هیچ چیز جز خدا هراس نداشت.

حجت‌الاسلام عبدالله موحدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه هشترود هم گفت: آیت‌الله موسوی انتظاری عالم مظلومی بود که در شهر عالم پرور هشترود در غربت زیست و نیاز بود علم و خدمات وی در جامعه دیده شود از این رو برای برنامه قشر شهرستان تصمیم گرفته شد شخصیت علمی و روحانی وی بیشتر تبیین شود.

وی خواستار چاپ آثار منتشر نشده وی شد.

در پایان این مراسم از کتاب التوحید این عالم ربانی رونمائی شد.

انتهای پیام/60002/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول