اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مشارکت اقتصادی در مازندران بالای 40 درصد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مشارکت اقتصادی در مازندران بالای 40 درصد است که بالاترین نرخ کشور را دارد.

مشارکت اقتصادی در مازندران بالای 40 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپور‌عمران صبح امروز در نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی، بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی در اتاق بازرگانی مازندران، اظهار کرد: اقتصاد ایران امروز نیازمند حضور بدون محدودیت بانوان است.

وی با بیان اینکه اگر عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را در چند عامل بررسی کنیم می‌توانیم به کاهش بهره‌وری نیروی انسانی، استبداد تاریخی، محدودیت‌های اقتصادی و دولتی بودن اقتصاد اشاره کرد، افزود: بخش مهمی از جمعیت کشور از انجام فعالیت‌های اقتصادی محدود هستند که این مسأله یکی از عوامل مهم عقب‌ماندگی اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مشارکت اقتصادی در مازندران بالای 40 درصد است که بالاترین نرخ کشور را دارد، ادامه داد: بسیاری از بانوان در جامعه در ردیف بیکاران به‌شمار نمی‌روند و حتی امید به فعالیت اقتصادی ندارند.

*تعهد بانوان در مسؤولیت‌پذیری بیشتر از آقایان است

محمدپورعمران با بیان اینکه ریشه عقب ماندگی ما به فقدان حضور بانوان در عرصه‌های اقتصادی مربوط می‌شود، اضافه کرد: محروم کردن بانوان از فعالیت‌های اقتصادی در جامعه و فرهنگ ما جایی ندارد و باید برای زنان جامعه فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تعهد بانوان در مسؤولیت‌پذیری بیشتر از آقایان است، تصریح کرد: بانوان در حوزه تلاش و پشتکار بسیار توانمند هستند و بارها این مسأله را اثبات کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از تجارت خارجی تا کار در فرآوری معدن و حوزه‌های پیشرفته صنعتی از نقش و حضور بانوان استقبال می‌کنیم.

*فعالیت بانوان در اتاق بازرگانی مازندران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران در این جلسه، اظهار کرد: خانم‌ها در سطوح مختلف جامعه مسؤولیت‌پذیر هستند و شاهد الگوبرداری خانم‌های جامعه از حضرت زینب (س) هستیم.

عبدالله مهاجر با بیان اینکه باید فضای مناسبی برای توسعه فعالیت‌های بانوان ایجاد شود، افزود: بیش از 100 عضو اتاق بازرگانی مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود اعضای بانوان اتاق بازرگانی در سال‌های جاری به بیش از 300 عضو برسد.

انتهای پیام/86031/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول