اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر اردبیل:

خانه‌های هلال در روستاهای اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در مناطق روستایی و در قالب تیم‌های 33 نفره تلاش می‌کنیم تا خانه‌های هلال راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کنند.

خانه‌های هلال در روستاهای اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی در اردبیل اظهار کرد: ما در راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح کشور جزو استان‌های پیشتاز هستیم و از تمام بخشداری‌ها خواسته‌ایم اتاق کوچکی را در اختیار ما قرار دهند تا در مراکز روستایی و بخش‌ها بتوانیم با همراهی تیم 33 نفره خانه‌های هلال را در روستاها فعال کنیم.

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری خانه‌های هلال با توجه به آسیب‌پذیری روستاها در مخاطرات طبیعی توانمندی روستاییان با ارائه برنامه‌های آموزشی ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: ما براساس ظرفیت بخش‌ها و روستاها تعداد خانه‌های هلال را تعیین می‌کنیم و تأکید ما بر این است تا توانمندی و سرعت خدمات را در حوزه امداد و نجات روستایی در قالب خانه‌های هلال انتقال دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به آموزش 35 ساعته سربازان با محوریت امداد و نجات خبر داد و گفت:‌ این آموزش‌ها در پادگان‌ها برای سربازان ارائه می‌شود تا آنها بتوانند برای مقابله با بحران‌های احتمالی آشناتر شوند.

غیبی به کاهش آتش‌سوزی در مزارع شمال استان به ویژه بیله‌سوار در فصل برداشت محصولات اشاره کرد و افزود: ما امسال با تکیه بر تجربه تلخ سال گذشته سعی کردیم تا کشیک‌های مقابله با آتش‌سوزی مزارع را فعال کنیم تا با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی، تراکتور و سایر ادوات در صورت بروز حوادث بتوانیم به سرعت خدمت‌رسانی کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: با این تدابیر نه تنها آتش‌سوزی در مزارع رخ نداد بلکه کمترین خسارت را در بخش زراعت در شمال استان اردبیل شاهد بودیم.

غیبی به کاهش آمار غرق‌شدگی در شورابیل با نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و آگاهی‌بخش اشاره کرد و ادامه داد: در تصادفات جاده‌ای در سال‌جاری متأسفانه به دلیل سهل‌انکاری و بی‌احتیاطی تعدادی از هموطنانمان جان باختند که هلال احمر به محض اطلاع از این حوادث و با برقراری تماس با سامانه 112 ما در محل حاضر شده و کار امداد و نجاتمان را انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل کار هلال احمر را با اورژانس متفاوت اعلام کرد و گفت: سامانه 112 ما تمام مکالمات را ضبط کرده و مستند نگهداری می‌کند و جالب است عده‌ای بدون اینکه تماسی با 112 بگیرند، انتظار داشتند تا هلال احمر در محل حادثه حاضر شده و ارائه خدمات کند.

انتهای پیام/62001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول