اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان عنوان کرد

رتبه اول کرمان در صادرات غیرنفتی کشور

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: استان کرمان سال گذشته رتبه اول صادرات غیرنفتی کشور را کسب کرده است.

رتبه اول کرمان در صادرات غیرنفتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدرضا فتوت ظهر امروز در جلسه کمیته رفع موانع تولید در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است، همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی هماهنگ شده‌اند.

وی بیان داشت: اعتباراتی برای طرح‌های بالای 60 درصد در نظر گرفته شده و کمیته رفع موانع تولید در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل و آغاز به‌ کار کرده‌ است.

فتوت تصریح کرد: چهارماه اول امسال رشد اقتصادی در کشور مثبت بوده که نشان می‌دهد کارها در جهت مثبت انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال در استان کرمان برای نخستین بار رشد صادرات غیرنفتی مثبت و 360 میلیون‌ دلار است، افزود: واردات در این استان در مدت یاد شده 240 میلیون دلار است که نشان از تحول در اقتصاد استان دارد.

فتوت خاطرنشان کرد: سال گذشته استان کرمان در رابطه با صادرات غیرنفتی رتبه اول کشور بوده و در حوزه اقتصاد مقاومتی یکی از استان‌های پایلوت کشور است که از سوی هیئت دولت اختیارات در استان‌های پایلوت افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نتایج برجام ابراز داشت: اکنون مشکلات صنعت مس در زمینه نقل و انتقال پول و صادرات حل شده و در حال مذاکره با کشورهای اروپایی هستند.

فتوت بیان کرد: صنایع خودروسازی بم که در دو سال قبل با یک‌ هزار و 500 نفر کارگر رو به تعطیلی می‌رفت با 9 هزار و 500 نفر کارگر امروز دنبال مذاکره برای تولید برند خودروهای جدید آلمانی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان اذعان کرد: نیاز به هماهنگی بیشتر چرخه اداری در زمینه تولید داریم و این موانع در استان رفع خواهد شد و در شهرستان‌ها هم فرمانداران نسبت به هماهنگی ادارات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی از تکیه به نفت خارج شدیم و روی مسائل داخلی برنامه‌ریزی می‌کنیم، استان کرمان و شهرستان رفسنجان ظرفیت‌های صادراتی بالایی دارد و همه باید دست به دست هم دهیم از این شرایط اقتصادی آشفته و سخت خارج شویم.

انتهای پیام/80016/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول