اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در گفت‌وگو با فارس

عضو اتحادیه علمای بلاد شام: آل‌سعود حج را عرصه تسویه حساب سیاسی کرده است

عضو اتحادیه علمای بلاد شام گفت: عربستان با کشتار یا بستن راه خانه خدا به روی حجاج بیت‌الله الحرام را به عرصه تسویه حساب سیاسی و انتقام‌های کینه‌توزانه مبدل کرده است.

عضو اتحادیه علمای بلاد شام: آل‌سعود حج را عرصه تسویه حساب سیاسی کرده است

شیخ «عبدالقادر الشهابی»، عضو اتحادیه علمای بلاد شام و رئیس سابق اوقاف استان حلب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با بیان اینکه حرمین شریفین متعلق به همه مسلمانان جهان از هر طائفه، نژاد و رنگ و زبانی است، تاکید کرد: اقدام حکّام سعودی در ممانعت از سفر حجاج به خانه خدا برای ادای فریضه حج بهره‌برداری از این قضیه برای اهدافی سیاسی است که مغایر با شریعت اسلامی و فرمان پروردگار و رسول محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تاکنون در برابر تخلفات دولت سعودی و سوء مدیریت موسم حج از سوی عربستان سکوت اختیار شد، اما سکوت جهان اسلام در برابر جنایت پلیدی که در موسم حج سال گذشته اتفاق افتاد و به جان باختن هزاران تن از حجاج بیت الله الحرام منجر شد، قابل قبول نیست.

این عالم سوری با بیان اینکه گفته‌ها درباره غیرمترقبه بودن حادثه‌ای به بزرگی فاجعه منا منطقی نیست، افزود: عربستان نه تنها در فاجعه منا مقصر بود بلکه محکوم به جرمی دیگر یعنی نپذیرفتن تعلل در خدمت به بیت الله الحرام و حجاج است.

الشهابی تاکید کرد: فاجعه منا رویدادی ساخته و پرداخته شده از سوی دولت سعودی برای هدف گرفتن شخصیت‌هایی مشخص با مواضع سیاسی مبرهن بود و چیزی که این قضیه را ثابت می‌کند تعلل آنها در فرستادن اجساد جان باختگان منا به کشورهایشان بود به گونه‌ای که هنوز اجساد بسیاری مفقود است .

عالم سوری افزود: عربستان با کشتار حجاج یا بستن راه خانه خدا به روی آنها، سرزمین بیت الله الحرام را به عرصه تسویه حساب سیاسی و انتقام‌های کینه‌توزانه خود مبدل کرده است.

این عالم سوری با تاکید بر اینکه آل سعود و صهیونیست‌ها 2 روی یک سکه هستند، گفت: صهیونیست‌ها مانع زیارت مسیحیان از بیت المقدس می‌شوند و آل سعود نیز مسلمانان را از زیارت بیت الله الحرام محروم می‌کند و از همین رو امت اسلامی مکلف است، عربستان را از مدیریت حرمین شریفین ساقط کند تا همه مسلمانان بتوانند فریضه حج را به جای آورند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول