اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ترکمان در بازدید کتابخانه ملی آفریقای جنوبی:

وضعیت کتابخوانی در سطح بین‌الملل تأسف‌بار است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بازدید کتابخانه ملی آفریقای جنوبی گفت: به دلیل ارتقای امکانات و تجهیزات دیجیتالی، شرایط کتابخوانی در سطح بین‌الملل تأسف بار شده است، باید برای فرهنگ سازی کتابخوانی کاری انجام دهیم.

وضعیت کتابخوانی در سطح بین‌الملل تأسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، در سخنان خود در جمع مسئولان کتابخانه ملی آفریقای‌جنوبی، در خصوص فعالیت‌های ایران در زمینه کتاب، کتابخوانی، حوزه چاپ و نشر و ... توضیحاتی ارایه کرد و گفت: به ویژه در سال‌های اخیر، ایران در ارتباط با کتاب و کتابخوانی رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: برای رشد کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه، به طور مستمر برنامه‌ریزی فرهنگی صورت می‌گیرد و این تجربیات موجود می‌تواند بین دو کشور تبادل شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و کتابخانه‌ای است که در جمع‌آوری کتب و به ویژه نسخ خطی و همچنین ارایه خدمات لازم به علاقمندان، اقدامات مؤثری انجام داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با توجه به شرایط تأسف‌بار کنونی در سطح بین‌الملل در کاهش کتابخوانی به دلیل وجود امکانات و تجهیزات دیجیتالی، علیرغم آنکه این موضوع می‌تواند کمک مؤثری برای رشد کتابخوانی و عمق‌بخشی به آن باشد، گفت: به دلیل وجود امکانات و تجهیزات جدید در حوزه فضای مجازی و دیجیتالی، متأسفانه شاهد کاهش علاقمندی به کتابخوانی در سطح گسترده هستیم که باید برای فرهنگسازی و عمق‌بخشی در این زمینه، اقدامات جدی طراحی و به اجرا درآید. برای دستیابی به این مهم باید در سطح گسترده همکاری و تعامل و از همین امکانات برای توسعه کتابخوانی بهره‌برداری کرد.

 در این دیدار که مهرنیا رییس اداره شرق و جنوب آفریقا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشت، شهروز فلاحت‌پیشه، رایزن فرهنگی کشورمان گزارشی از همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان با کتابخانه ملی آفریقای‌جنوبی را ارایه داد. مسئولان بخش‌های مختلف این کتابخانه نیز گزارشی از فعالیت‌های خود ارایه دادند. در پایان نیز رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از بخش‌های مختلف کتابخانه ملی آفریقای‌جنوبی بازدید کرد.

بنا بر اعلام این خبر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور بررسی و گفت‌وگو در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی به کشورهای تانزانیا و آفریقای‌جنوبی سفر کرده است.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول