اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مومنی:

عده‌ای معرفت لازم را نسبت به جریان کربلا ندارند/ برخی در سخنان دو پهلو در تضاد با منویات رهبری سخن می‌گویند

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه برخی سخنان دو پهلو می‌گویند که در تضاد با سخنان رهبر انقلاب اسلامی است گفت: با افرادی که به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه باشند برخورد می‌شود.

عده‌ای معرفت لازم را نسبت به جریان کربلا ندارند/ برخی در سخنان دو پهلو در تضاد با منویات رهبری سخن می‌گویند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی صبح امروز در مراسم اختتامیه ششمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که به همت جامعه ایمانی مشعر در سالن غدیر مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسانه‌ای مؤثرتر از هیأت‌های مذهبی در دنیا وجود ندارد، اظهار کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید نسبت به بهره‌برداری گسترده‌تر از مجالس اهل بیت(ع) اهتمام جدی داشته باشیم.

وی از تاکید امام خمینی(ره) مبنی بر برپایی روزانه مجالس اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: اکنون افرادی بیگانه نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) در جایگاه‌های کلیدی نظام اسلامی قرار گرفته که سخنان آنها با فرهنگ عاشورا و کربلا مغایر است.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه هیچ مطلبی خارج از مقوله عقل در جریان کربلا دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تعریف، جایگاه و پیامدهای عقل باید در مجالس اهل بیت(ع) برای مردم تشریح شود؛ مکتب سیدالشهدا(ع) تنها راه نجات اقشار مختلف جامعه از تهدیدهای فرهنگی دشمن است.

وی به نقش جریان کربلا در احیای عقول فرسوده اشاره کرد و گفت: رخدادهای کربلا عزت خالص است اما در مواردی رحمت و واسعه الهی در افکار برخی افراد گنجانده نمی‌شود؛ امام حسین(ع) در جریان علی اصغر(ع) به دنبال ارتباط با عاطفه بشریت است چرا که گاهی عقلانیت و عقاید کاربردی ندارد و باید به عواطف انسان‌ها مراجعه کرد.

مومنی یادآور شد: در تشکیلات امام حسین(ع) با حضور افراد در مجالس اهل بیت(ع) که شعور اجمالی است می‌توانیم با وجود شور به شعور تفصیلی افراد برسیم اما برخی نمی‌توانند در مرحله دوم این امر به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: برخی منطق عاشورا را نفهمیده و معرفت لازم را نسبت به جریان کربلا ندارند؛ حضرت عباس، بدون سلاح و دست نیز در بیان شعار هیهات من‌الذله کوتاهی نکردند زیرا رجزخوانی ایجاد رعب و وحشت می‌کند و امام خمینی(ره) با الگوبرداری از جریان کربلا در اوایل انقلاب بدون سلاح و تجهیزات کنونی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این سخنران برجسته کشوری خاطرنشان کرد: رهبر و هیأت‌های مذهبی در ایران اسلامی حضور دارند و با فعالیت‌های خود این کشور را از تهدید داعش داخلی نجات می‌دهند.

وی به حمایت‌های علی مطهری از احمد منتظری اشاره کرد و ادامه داد: این فرد ناآگاه بدون تخصص در موضوع‌های مختلف اظهار نظر کرده و اینکه رئیس مجلس در مورد این سخنان نادرست سکوت می‌کند، جای تاسف دارد؛ احمد منتظری خود مبتلا به بحران هویتی و شخصیتی است؛ منتظری در چاپ‌های نخست یکی از کتاب‌های خود که چاپ‌های آخر آن دچار دخل و تصرف شده، اثبات می‌کند که ولایت فقیه به عنوان مرجع تقلید جامعه اسلامی جایگاه ائمه اطهار(ع) را دارد و فردی که به دنبال براندازی این جایگاه باشد حکم اعدام دارد.

مومنی با تاکید بر اینکه باید تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند استمرار ایستادگی در مقابل دشمن است، عنوان کرد: اگر کسی به ولایت فقیه اهانتی کند با او برخورد لازم را انجام می‌دهیم.

وی جهاد اکبر را نیازمند غرش در مقابل طاغوت دانست و اظهار کرد: انسان نیازمند تقویت تقواست به همین علت مردم را باید به منبرهای اهل بیت(ع) نزدیک کنیم؛ هیأت‌های مذهبی باید در ترویج آموزه‌های دینی شعارهای ریشه‌دار جریان کربلا را مورد توجه قرار دهند.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه برخی سخنان دو پهلو می‌گویند که در تضاد با سخنان رهبر انقلاب اسلامی است اضافه کرد: ولایت فقیه از ناموس برای انقلابی‌ها مقدس‌تر است به همین علت با افرادی که به دنبال تضعیف این جایگاه باشند برخوردهای لازم انجام می‌شود.

وی گفت: تعریف واژه عزت و ذلت باید مشخص شود، بر اساس آیات قرآن کریم تکیه نکردن به منافقین معنی واژه عزت است.

مومنی روضه را لازمه مجالس اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: پویایی عقل برای ایجاد عاطفه و رسیدن به فرهنگ ناب اهل بیت(ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/78023/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول