اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

فارس از نشست خبری بسیج دانشجویی اصفهان گزارش می‌دهد

لزوم ایستادگی مجلس مقابل ننگین‌نامه FATF/ دولت برای جلوگیری از پولشویی جلوی فریدون‌ها را بگیرد

مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان مواضع خود را نسبت به عملکرد دولت در دیپلماسی‌های در پیش گرفته اعلام کردند؛ دبیر تببین مواضع بسیج دانشجویی در این نشست ایستادگی مجلس در جلوی ننگین‌نامه FATF را از نمایندگان خواستار شد.

لزوم ایستادگی مجلس مقابل ننگین‌نامه FATF/ دولت برای جلوگیری از پولشویی جلوی فریدون‌ها را بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن آنالویی ظهر امروز در نشست خبری بسیج دانشجویی استان اصفهان با اصحاب رسانه درباره قرارداد FATF اظهار کرد: بستن دست و پای نظام و جلوگیری از حضور ایران در دفاع از حزب‌الله و تحولات منطقه دو هدف مشهود در این قراردادها است.

وی از دسته‌بندی کشورها به سه دسته سفید، خاکستری و سیاه در FATF خبر داد و افزود: طبق این دسته‌بندی از سوی «گروه ویژه اقدام مالی»، ایران جزو کشورهای لیست سیاه است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان، قراردادهای IPC و FATF در پسابرجام را شروعی برای برجام‌های بعدی دانست و تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و اشاراتی که ایشان داشتند طرف‌های مذاکره‌‌کننده به دنبال برجام هفت‌گانه هستند.

* آمریکا در پی اشراف اطلاعاتی بر ایران و شناسایی نقاط حساس کشور است

وی، هدفمند کردن تحریم‌ها را گام دوم در دوران پسابرجام خواند و اظهار کرد: آمریکا علاوه بر اشراف و نگهداری تحریم‌ها، از طریق نفوذ اطلاعاتی به اقتصاد ایران در پی شناسایی نقاط حساس ایران و استفاده از آن در راه تضعیف کشور است که FATF بهترین راه برای این اشراف است.

آنالویی از دقت و هوشمندی آمریکا در اشراف بر فضای اقتصادی ایران با توجه به قراردادهایی چون FATF خبر داد و افزود: خودتحریمی که امروز براساس FATF توسط چند بانک برای نهادهای دلسوز انقلاب صورت گرفته، قطعاً در راستای کمک به اهداف طرف غربی و مستکبر جهانی است.

وی درباره استدلال دولتمردان در حمایت از این‌ قرارداد، تبیین کرد: در قرارداد FATF همان استدلال‌های کلیشه‌ای و ساده‌ای را به کار بردند که برای برجام استفاده شد و به بهانه بازگشایی درهای بین‌المللی و تنش‌زدایی تن به هر قرارداد و مذاکره‌ای دادند.

*برجام یعنی هیچ؛ روحانی بزرگترین پولشویان کشور را معرفی کند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در توصیفی برجام را با هیچ ‌یکی دانست و اضافه کرد: موافقان قرارداد FATF این را پذیرفته‌اند که پول را فقط به کسی بدهیم که طرف قرارداد می‌خواهد و طبق تعابیر، باید حزب‌الله را به‌ عنوان تروریسم جهانی بپذیریم.

وی، پذیرفتن FATF را مخالف بعضی از مفاد قانون اساسی برشمرد با اشاره به وجود قانونی برای مبارزه با پولشویی در کشور، تشریح کرد: وزیر اقتصاد مگر در چه جایگاهی است که تعهد به تغییر قوانین نظام اسلامی را بدهد.

آنالویی درباره موافقان با قرارداد FATF گفت: اگر واقعاً کسی دغدغه مبارزه با پولشویی در کشور را دارد باید و بررسی کند تا مشخص شود بزرگ‌ترین پولشویان چه کسانی هستند و دولت نیز به اعلام رسمی و عمومی این اسامی بپردازد.

* آن‌هایی هم که به دولت رأی دادند FATF را ضربه به امنیت ملی می‌بینند

وی با اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی در خصوص خودداری دولت برای سرکشی به‌ حساب‌های مردم به‌ عنوان امری نادرست، خاطرنشان کرد: دولت برای یارانه‌ها و خدمت‌رسانی به ملت، سرکشی مالی را غیراخلاقی می‌بیند، اما دادن جزئی‌ترین اطلاعات مالی به FATF و استکبار جهانی برای تعامل جهانی صحیح جلوه داده می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان از تلاش جنبش دانشجویی برای جلوگیری از اقدام FATF به‌ عنوان یک خطر امنیتی و اقتصادی گفت و بیان کرد: نه به اذعان ما، بلکه به اذعان کسانی که به دولت رأی دادند و از آن حمایت کردند، این اقدام در جهت ضربه به امنیت ملی و منافع ایران در زمینه‌های مختلف است.

وی در پایان تأکید کرد: انتظار جنبش دانشجویی از نمایندگان مجلس این است که جلوی ننگین‌نامه FATF ایستادگی کرده و اجازه اجرای آن را ندهند و دولت نیز که شعار قانون‌گرایی را سر می‌دهد موظف است به قوانین جمهوری اسلامی احترام بگذارد و خلاف آن را عمل نکند.

*موضوع منا، موضوع مهمی است که تحلیل درستی از آن ارائه نشد

عرفان داداشی در ادامه با اشاره به فاجعه منا در سال گذشته اظهار کرد: این موضوع، مسأله مهمی است و مهم‌تر از آن، تحلیل درست روی این موضوع است که احساس می‌شود بیشتر تحلیل‌ها به نادرست و فقط سمت محرومیت از مناسک حج کشیده شد.

وی در ادامه با اشاره به ادبیات نامه مقام معظم رهبری و انطباق آن با صحبت‌های امام خمینی(ره) در قطعنامه 598 بیان کرد: حضور ایران و مشارکت در حج، صرفاً یک حضور نبود، بلکه ظرفیت و فضایی را برای مبارزه حق علیه باطل باز می‌کرد که در جایی دیگری نظیر آن نیست.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری از ظرفیت‌های مناسک حج می‌گویند و این نشان از درک والای ایشان در تأثیرگذاری ملت ایران و اسلام بر جهان است، عنوان کرد: جبهه استکبارستیزی حج و جلوگیری از به انزوا رفتن اسلام ناب توحیدی از دیگر مزایای گردهمایی مسلمانان در حج است.

وی تصریح کرد: درد اصلی عربستان به نفوذ اسلام در جهان منتهی می‌شود.

* خواستار استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس هستیم/ عملکرد نمایندگان مجلس در زیر ذره‌بین دانشجویان

محسن عادلی‌نژاد نیز در ادامه این نشست در خصوص قرارداد FATF عنوان داشت: محرمانه بودن این قرارداد بیانگر چیست؟ آیا مردم و نمایندگان ملت نباید از این قرارداد چیزی بدانند تا بار دیگر پای برجام‌ها را به زندگی مردم باز کنید؛ قطعاً این روند به نفع کشور نخواهد بود.

وی ضمن درخواست از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر اقتصاد و مشخص کردن مفاد این قرارداد، تصریح کرد: نحوه برخورد نمایندگان مجلس با این موضع برای دانشجویان بسیجی بسیار مهم است و تا روشن شدن این قضیه و پیگیری آن از وزیر اقتصاد کوتاه نخواهند آمد.

*قرارداد FATF نشانه خیانت دولت به مردم و نظام است

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان درباره وصل شدن حساب‌های مالی مردم به سیستم دشمن، گفت: دولت در چه فکری است که می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد؛ این کار دولت جز خیانت به‌ نظام و مردم ایران نیست.

وی در کلامی با مدیران و مسؤولان موافق با FATF برای جلوگیری از پولشویی در کشور، تبیین کرد: دولت اگر عزم این کار را دارد، جلوی فریدون‌ها و عده کمی که اقتصاد را در دست گرفته‌اند و ملت را به سطوح آورده‌اند، بگیرد؛ این کار قطعاً از چنین قراردادی ساده‌تر و سودمندتر خواهد بود.

*ضعف و بی‌اقتداری، رویکرد دولت برای مواجهه با فاجعه منا و برخورد با عربستان بود

علی‌اکبر حسنی نیز در پایان این نشست در خصوص عملکرد دولت اظهار کرد: در بحث عربستان و فاجعه منا رویکرد ضعف و بی‌اقتداری را از دولت شاهد بودیم که راه ندادن وزیر به داخل عربستان نهایت آن و چیزی جز تحقیر ملت ایران نبود.

وی، FATF را قراردادی وارد شده از سوی دولت دانست و افزود: دولت به‌ جای تکیه‌ بر توان داخل و برخورد با این مسأله، خواسته استکبار را در خودتحریمی پذیرفت.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر انحراف و افزایش دشمنی‌ها در زمانی که سوءظن به وعده الهی پیدا کنیم، گفت: ضعف در بعضی از مسؤولان، پایه بسیاری از این مشکلات است که آن‌ها را به تأمل در سوره احزاب و آل‌عمران از قرآن کریم دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/63075/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول