اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس امور اسلامی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

آل سعود مقدسات اسلامی را عرصه تسویه حساب آمریکا و اسرائیل با مسلمانان کرده است

کارشناس امور اسلامی سوریه گفت: آل سعود از مقدسات اسلامی به عنوان برگ امتیاز سیاسی برای تسویه حساب‌های خود و حساب‌های متحدان صهیونیست و آمریکایی خود که دشمنان اسلام هستند، استفاده کرده است.

آل سعود مقدسات اسلامی را عرصه تسویه حساب آمریکا و اسرائیل با مسلمانان کرده است

«حسام شعیب»، کارشناس امور اسلامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: عربستان زیر پوشش دین در راستای پروژه‌های آمریکا و اسرائیل قدم برداشته و از وجود مقدسات اسلامی و در راس آن حرمین شریفین در خاک خود بهره‌برداری سیاسی می‌کند.

وی با بیان اینکه نظام آل سعود و سیاست‌های آن نماینده واقعی مذهب اهل تسنن یا اسلام واقعی نیست، گفت: مسلمانان از همه گفتمان تکفیری مفتی‌های سعودی تبرئه می‌جویند.

مبلغ اسلامی تاکید کرد: فاجعه سال گذشته منا و بی کفایتی حکومت آل سعود در ازای آن ثابت کرد که این رژیم از عهده مسئولیت حفظ امنیت و سلام حجاج بیت‌الله الحرام برنیامده است.

شعیب با تاکید بر اینکه حکام سعودی به دلایل متقنی در حادثه تعمدی منا دست داشت، گفت: دولت سعودی با تشکیل هیات مستقل برای تحقیق درباره علل و عوامل وقوع فاجعه منا مخالف است و حق کشورهای اسلامی را که شهروندان آنان در خاک عربستان شهید شدند برای اطلاع از دلایل بروز این حادثه به رسمیت نمی‌شناسد، این در حالی است که هنوز از سرنوشت برخی از حجاج مفقود فاجعه منا خبری نیست و سعودی‌ها هم تلاش واقعی برای شناسایی سرنوشت آنها بکار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های بی‌شماری برای خارج کردن مقدسات اسلامی و حرمین شریفین از زیر سلطه نظام سعودی مطرح شده است، گفت: آل سعود یا هر نظام دیگری نباید از مقدسات اسلامی و عبادات دینی در راستای منافع سیاسی خود بهره‌برداری کنند بلکه باید کشورهای اسلامی به صورت دوره‌ای مدیریت مناسک حج را برعهده گرفته و بر آن نظارت داشته باشند.

شعیب افزود: آل سعود از مقدسات اسلامی به عنوان برگ امتیاز سیاسی برای تسویه حساب‌های خود و حساب‌های متحدان صهیونیست و آمریکایی خود که دشمنان اسلام هستند، استفاده کرده است.

کارشناس امور اسلامی سوریه تصریح کرد: حکومت سعودی با تکفیر مسلمانان و ممانعت از ادای فریضه حج آنها موجب ایجاد تفرقه بین مسلمانان شده است به جای اینکه از موسم حج برای وحدت امت اسلامی استفاده کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول