اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:

باغ موزه دفاع مقدس در اطراف دریاچه شورابیل در حال احداث است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: باغ موزه دفاع مقدس با یک طراحی مناسب و منحصر به فرد در اطراف دریاچه شورابیل اردبیل در حال احداث است.

باغ موزه دفاع مقدس در اطراف دریاچه شورابیل در حال احداث است

علی واحد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل قرار بود از سال 89 با تأمین زمینی در شورابیل آغاز شود اما در سال‌های اخیر به دلیل داشتن معارض در زمین واگذار شده و حکم تخریب و قلع و قمعی که صادر شده بود، در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا جلوی اجرای این حکم را بگیریم تا پروژه بیشتر از این به تأخیر نیفتد.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده و به رغم زیاده‌خواهی افراد معارض در دریافت دو میلیارد و 750 میلیون تومان مبلغی که ما محکوم شده بودیم، بالاخره در سال گذشته با پرداخت این مبلغ و جلب رضایت شاکیان پروژه عملاً از ابتدای امسال آغاز شده و با پیشرفت مناسبی در حال احداث است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه پروژه در بیش از دو هکتار زمین در حال احداث است و پیمانکار آن با دلسوزی تمام به رغم محدودیت منابع اعتباری تزریق شده کار را به پیش می‌برد، گفت: برای تکمیل این پروژه 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا باغ موزه دفاع مقدس اردبیل را هر چه سریعتر تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

واحد به سفر اخیر اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همدان برای بازدید از باغ موزه منحصر به فرد این شهر اشاره کرد و افزود: همه باید پای کار حاضر شوند تا این مجموعه فرهنگی و معنوی هر چه زودتر شکل گرفته و شاهد افتتاح باغ موزه دفاع مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه بنده از هر فرصتی استفاده کردم تا مسؤولان، نمایندگان استان در مجلس، پیشکسوتان و اهالی دفاع مقدس را از نزدیک با عملیات اجرایی این پروژه آشنا کنم، بیان کرد: در حالی که همه قول می‌دهند اما تاکنون کمترین قول‌ها به نتیجه رسیده و ما همچنان چشم انتظار تأمین اعتبار مورد نیاز هستیم.

واحد بخش‌های مختلف باغ موزه دفاع مقدس اردبیل را شامل گالری، بخش اداری، کارگاه‌های آموزشی، نمازخانه و بخش روایت‌گری به همراه آمفی‌تئاتر به ظرفیت 400 نفر و محوطه‌سازی یادآور شد و اضافه کرد: اگر تأمین اعتبار به موقع انجام شود ما در سال‌ آینده می‌توانیم سازه این پروژه را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای احداث باغ موزه اردبیل بیش از یک میلیارد تومان از مکان‌ها و افراد مختلف پول جذب کردیم ولی باید پنج میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن به ویژه بخش محتوایی باغ موزه دفاع مقدس هزینه کنیم، ادامه داد: مهمترین کار ما موزه‌چینی و آرایش مناسب این باغ موزه است که باید به سمتی حرکت کنیم تا در بهترین شرایط باغ موزه دفاع مقدس آماده شود.

حضور سردار سلیمانی در اردبیل در هفته دفاع مقدس صحت ندارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در مورد کنگره سرداران شهید و 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل اظهار کرد: دبیرخانه این کنگره همچنان فعال است ولی به دلیل محدودیت اعتبارات به این زودی‌ها توان برگزاری این کنگره را ندارد.

واحد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ‌در حالی که در بسیاری از استان‌ها این کنگره برگزار شده اما پیش‌بینی‌های اولیه حکایت از آن دارد که این کنگره در سال 99 مهیای برگزاری باشد.

وی در مورد حضور سردار سلیمانی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل گفت:‌ هیچ صحبتی برای حضور سردار سلیمانی در اردبیل و شرکت در مراسمات سخنرانی و آیین‌های نکوداشت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی نشده است.

واحد به وجود پنج شهید مدافع در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: شهید مدافع حرم مسیب‌زاده، هاشم دهقانی‌نیا، آقایی، کاویانی و شهریاری پنج شهید مدافع حرم از استان اردبیل هستند که برای برگزاری یادواره این شهدای والامقام در حال برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هستیم.

انتهای پیام/62006/ن40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول