اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های تولید گلستان:

750 هزار هکتار از آب‎بندان گلستان در حوزه تعاونی‎های تولید است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های تولید گلستان گفت: حدود 135 هزار هکتار از اراضی زراعی، 4 تا 5 هزار هکتار از باغات و 750 هزار هکتار از آب‎بندان استان گلستان در حوزه تعاونی‎های تولید قرار دارد.

750 هزار هکتار از آب‎بندان گلستان در حوزه تعاونی‎های تولید است

رضا جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان موضوع تعاونی‎ها و تشکل‎ها را مسئله بسیار مهمی دانست و اظهار کرد: تعاونی‎ها و تشکل‎ها تلفیقی از موضوعات فرهنگی، اقتصادی، فنی و موضوعات پیچیده است که طی کردن این مسیر جزء با همت عمومی امکان‎پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تشکل‎ها و تعاونی‎ها، گفت: در همه بخش‎های تولید و کشاورزی اعم از زراعی، شیلات و امثال آن، دنیا به سوی تشکل‎ها و تعاونی‎ها گرایش پیدا کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های تولید گلستان از تأسیس اتحادیه تعاونی تولید در استان گلستان در سال 1377 خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 70 تعاونی در استان وجود دارد که بخشی از آنها فعال و بخشی غیرفعال است.

*تعاونی‎های موجود حدود 20 درصد اراضی گلستان را زیر پوشش دارند

وی با بیان اینکه تعاونی‎های موجود حدود 20 درصد اراضی استان را زیر پوشش دارند، تصریح کرد: در صورت مدیریت تعاونی‎ها و تشکل‎ها در مسیر اهداف مورد نظر می‎توانند 20 درصد از کشاورزی استان را تحت تأثیر قرار دهند.

وی یادآور شد: بنده اعتقاد دارم در صورتی که کارایی این تعاونی‎ها و تشکل‎ها پنج درصد از حوزه بهره‎برداری کشاورزی را شامل شود بسیار مناسب است حال آنکه در حال حاضر 20 درصد بهره‎برداران، 20 درصد سقف و 20 درصد از تولید استان در حوزه تعاونی‎های تولید است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های تولید گلستان با بیان اینکه حدود 135 هزار هکتار از اراضی زراعی، 4 هزار هکتار تا 5 هزار هکتار از باغات و 750 هزار هکتار از آب‎بندان استان گلستان در حوزه تعاونی‎های تولید است، یادآور شد: در اراضی زیر پوشش تعاونی‎ها حدود 40 هزار هکتار تجدید و نوسازی صورت گرفته است.

وی فعالیت اتحادیه را در چهار محور برشمرد و خاطرنشان کرد: تأمین و توزیع نهاده‎ها اعم از کود، بذر و سم که فرآوری حدود 2 هزار تن بذر موردنیاز استان توسط اتحادیه تعاونی‎ها انجام می‎شود، انجام خدمات فنی و زیربنایی اعم از مسائل مربوط به مکانیزاسیون، کارهای زیربنایی،  تجدید و نوسازی و تسطیح، پرداختن به مسائل آموزشی در راستای بهره‎برداری و بحث بازرگانی از جمله فعالیت‎های اتحادیه تعاونی‎هاست.

انتهای پیام/83005/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول