اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی استان گلستان مطرح کرد

عدم کیفیت مطلوب در تولید و بسته‎بندی محصولات استان گلستان عامل ضعف در صادرات

مدیر تعاون روستایی استان گلستان با بیان اینکه صادرات محصولات تولیدی الزامات مخصوص به خود را دارد، گفت: یکی از مشکلات استان در بخش صادرات نرسیدن محصولات به درجه و کیفیت مطلوب و مورد انتظار صادرات است.

عدم کیفیت مطلوب در تولید و بسته‎بندی محصولات استان گلستان عامل ضعف در صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی رجایی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه صادرات محصول الزامات مخصوص به خود را دارد، اظهار کرد: تولید و بسته‎بندی محصول صادراتی باید در حیطه مقررات تعریف شده باشد تا با افزایش کیفیت و کسب معیارهای لازم توان صادرات محصول فراهم شود.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی ما به دلیل کیفیت پایین از توان صادرات و رقابت برخوردار نیستند، گفت: یکی از مشکلات استان در بخش صادرات نرسیدن محصولات به درجه و کیفیت مورد انتظار صادرات است از این‌رو قدرت رقابت و صادرات محصولات را در سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی ندارند.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان، یکی از فعالیت‎های سازمان تعاون روستایی را تأمین و توزیع کالا و نهاده‌های کشاورزی و دامی برشمرد و با تأکید بر اهمیت فراوان این اقدام، افزود: در ذیل آن توزیع مواد سوختی است که در این قسمت در سال 1392 از 81 میلیون لیتر تعهد 59 میلیون لیتر عملکرد تحقق پیدا کرد که در سال 1393 از 77 میلیون لیتر تعهد 66 میلیون لیتر عملکرد و در سال 1394 از 63 هزار لیتر تعهد 57 میلیون لیتر عملکرد داشتیم.

اجرای بیش از 2000 هکتار طرح کشت مشارکتی در گلستان

رجایی در خصوص تأمین و توزیع انواع کودهای شیمیایی و غیرشیمیایی، میزان اختصاص کود را براساس سهمیه جهاد کشاورزی و نوع محصولات زیر کشت عنوان و تصریح کرد: از بیش از 39 هزار تعهد تعیین شده در این بخش در سال 1392، 24 هزار تن عملکرد، از 32 هزار تن تعهد سال 1393، 33 هزار تن عملکرد و از 26 هزار تن تعهد در سال 1394، 28 هزار و 500 تن تحقق یافته است.

وی با اشاره به طرح مبارزه تلفیقی آفات، این طرح را از فعالیت‎های بخش تعاونی‎ تولید، زراعت و باغات دانست و تشریح کرد: در سال 1392 از یک هزار هکتار تعهد 2 هزار و 700 هکتار عملکرد و در سال 1393 از 2 هزار و 500 هکتار تعهد تعیین شده 4 هزار و 850 هکتار عملکرد داشتیم.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان به اجرای طرح کشت مشارکتی اشاره کرد و  گفت: در سال 1392 از 500 هکتار تعهد تعیین شده یک هزار و 400 هکتار عملکرد محقق شد و در سال 1393 از 600 تعهد 4 هزار و 300 هکتار عملکرد محقق شده است.

رجایی افزود: در سال 1394 از 3 هزار هکتار تعهد 2 هزار و 50 هکتار عملکرد محقق شده است.

انتهای پیام/83005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول