اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد

اجرای طرح مهر تحصیلی در 4 شهر مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح مهر تحصیلی در راستای کمک به دانش‌آموزان مستعد و از محل اجرای نیت واقف در چهار شهر استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح مهر تحصیلی در 4 شهر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام مسعود قربانی بعد از ظهر امروز در همایش استانی طرح مهر تحصیلی در سالن بصیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: هیچکس ارزش‌های دفاع مقدس را نمی‌تواند از یاد ببرد یا کم‌رنگ جلوه دهد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بسیار ارزشمند و فرصت مهمی است تا رشادت‌ها و دلیرمردی ملت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شود، افزود: نباید یاد، نام و خاطرات شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس فراموش شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهداف اجرای طرح مهر تحصیلی، تصریح کرد: طرح مهر تحصیلی در راستای کمک به دانش‌آموزان مستعد در بهشهر اجرا شد و همزمان در سه شهر دیگر استان در حال اجرا است.

قربانی با بیان اینکه چهار موقوفه مرتبط با طرح مهر تحصیلی در استان وجود دارد که عواید آن در راستای نیت واقف هزینه می‌شود، ادامه داد: اوقاف یک نهاد فرهنگی، دینی و مذهبی است که فعالیت آن در جامعه قابل لمس است.

وی با بیان اینکه هر کسی در ترویج فرهنگ وقف قدم‌های مثبتی بردارد آن فرد هم از ثواب وقف بهره می‌برد، عنوان کرد: هرچه وقف بیشتر گسترش پیدا کند و همگانی شود، همه جامعه و مردم از ثمرات و برکات آن بیشتر برخوردار می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نیازمند ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه هستیم، اضافه کرد: حدود 70 درصد نیت موقوفات استان در حوزه سیدالشهدا است که در ماه‌های محرم و صفر هزینه می‌شود.

قربانی تبیین کرد: در شهرستان ساری موقوفاتی وجود دارد که نیت آن تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) است و سالانه به صدها هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند و نعمت سلامتی را به چندین هزار نفر هدیه می‌دهد.

انتهای پیام/86031/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول