اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

به میزبانی تهران

پنجمین دوره جشنواره «هزار و یک شب» برگزار می‌شود

پنجمین دوره جشنواره جایزه ادبی هزار و یک شب ویژه فارسی زبانان سراسر جهان در تهران برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره جشنواره «هزار و یک شب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،«سید محمود حسینی»، مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی جایزه ادبی «هزار و یک شب از برگزاری پنجمین دوره این رویداد فرهنگی خبر داد.

حسینی گفت: پنجمین دوره جشنواره داستان جایزه ادبی هزار و یک شب ویژه فارسی زبانان سراسر جهان در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: فراخوان این جشنواره منتشر شده و از تمام نویسندگان فارسی زبان دعوت به عمل آمده تا آثار خود را با محدودیت تنها یک اثر و با موضوع آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

حسینی افزود: در این دوره از جشنواره محدودیت سنی و ملیت وجود ندارد همانطور که در دوره‌های قبل از چهار قاره جهان آثاری به جشنواره فرستاده شده بود.

نویسنده کتاب «زیر پل سوخته کابل» با اشاره به موضوع آزاد جشنواره افزود: به دلیل اینکه نویسندگان با آثار متنوع شرکت کرده و برای ارائه بهترین و قوی‌ترین آثارشان در تنگنا قرار نگیرند مقرر شده این دوره موضوع خاص و محدودی در نظر گرفته نشود.

مدیر اجرایی و مسئول برگزاری 4 دوره قبلی این جشنواره اعلام کرد : تعامل و همدلی و همکاری میان نویسندگان فارسی زبان سراسر جهان و پیشرفت ادبیات داستانی افغانستان با بهره‌گیری از ادبیات غنی فارسی و حضور نویسندگان شناخته شده هدف اصلی این دوره از جشنواره بوده است.

حسینی اظهار داشت: در دوره‌های قبلی عمدتاً شرکت کنندگان از 2 کشور ایران و افغانستان بوده و بنا به دلیل مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا قطعا شاهد ارائه آثار توسط نویسندگان ایران و افغانستان از کشورهای مختلف خواهیم بود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار برای علاقمندان به شرکت در جشنواره را پایان ماه مهر اعلام کرد و گفت: بنا به تصمیم هیئت مدیره و برنامه‌ریزی جهت داوری خوب و شایسته آثار، این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

عضو هیئت موسس جشنواره هزار و یک شب  افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ، یک تیم متشکل از 5 تن از نویسندگان و داوران خوب و شایسته مسئولیت بررسی آثار را برعهده دارند که حدود 2 هفته پس از پایان مهلت ارائه آثار، جمع بندی نهایی صورت می گیرد

وی گفت: در مرحله نهایی آثار شایسته توسط 5 نویسنده بزرگ و سرشناس از ایران و افغانستان و با نظارت 2 نفر از اعضای هیئت مدیره، نفرات برتر انتخاب و در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل خواهد آمد.

مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره بین المللی هزار و یک شب برای پنجمین سال متوالی بهمن سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول