اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دفاع مقدس با یاد شهدا

«شهید محمدرضا قاسمی» فردی از جنس ایثار و عشق ولایت

محمدرضا زمانی که برای کمک به هم‌سنگرش وی را به بیرون از سنگر منتقل می‌کرد، در مسیر برگشت با اصابت گلوله تک تیرانداز یکی از مزدوران رژیم بعث عراق به دریافت نشان پر افتخار شهادت نائل آمد.

«شهید محمدرضا قاسمی» فردی از جنس ایثار و عشق ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دوران هشت سال دفاع مقدس و روایت آنچه که در این دفاع و مقاومت هشت ساله بر مردم کشورمان گذشت، کتاب زرینی است که هزاران جلد هم که داشته باشد، واژه واژه‌اش چشمه‌های نوری است که راه را برای آنان که در پی طریق در مسیر حق و حقیقت هستند، روشن می‌کند و آنان را که در پی یافتن راه وصال معبود و اتصالی ناگسستنی با سرچشمه‌های حیات هستند، راهنما و راه‌گشاست.

بررسی سبک زندگی شهدا و مرور صفحه به طی طریق کردن هر شهید می‌تواند عین مرور کردن سبک زندگی اسلامی باشد که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید فراوان دارند.

شهید محمدرضا قاسمی 28 آذرماه 42 هجری شمسی در یک خانواده‌ مذهبی در منطقه سی متری شهر اهواز چشم به جهان گشود.

این شهید بزرگوار درس خود را به دلیل جنگ تا اواخر دبیرستان نیمه‌تمام رها کرد و به نبرد جبهه حق علیه باطل پرداخت.

حمیدرضا قاسمی برادر این شهید به نقل از مادرشان می‌گوید: امام خمینی(ره) در سال 43 فرموده‌اند که سربازان من در گهواره هستند، محمدرضا در گهواره بود و در زمان انقلاب هم فعالیت‌های زیادی انجام داد و بارها توسط رژیم ساواک دستگیر و مورد شنکنجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که جنگ آغاز شد، محمدرضا محصل بود و برای اینکه به جبهه اعزام شود، درسش را نیمه‌تمام رها کرد و سرانجام در هفتم فروردین 62 در منطقه شرهانی 100 کیلومتری غرب اندیمشک در عملیات والفجر مقدماتی با اصابت خمپاره در سنگری که در آن مستقر بودند، هم‌رزم وی شهید می‌شود.

قاسمی گفت: محمدرضا زمانی که برای کمک به هم‌سنگرش وی را به بیرون از سنگر منتقل می‌کرد، در مسیر برگشت با اصابت گلوله تک تیرانداز یکی از مزدوران رژیم بعث عراق به دریافت نشان پر افتخار شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/72026/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول