اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششم و هفتم مهرماه جاری

خراسان جنوبی میزبان بزرگترین همایش‌های تاسیسات حرارتی و برودتی کشور است

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی گفت: دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور ششم و هفتم مهرماه در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی میزبان بزرگترین همایش‌های تاسیسات حرارتی و برودتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا ذوالفقاری ظهر امروز در نشست خبری دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور، اظهار داشت: این کنفرانس یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی کشور در خصوص دستاوردها و تجربیات در زمینه تأسیسات حرارتی و برودتی است که به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: بزرگترین همایش‌ تأسیسات کشور با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه بیرجند و انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران و حضور برجسته‌ترین متخصصان و دانشگاهیان این رشته ششم و هفتم مهرماه جاری در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور تصریح کرد: شناسایی نقاط ضعف و قدرت، فرصت‌ها و چالش‌های توسعه و بومی‌سازی صنعت تهویه مطبوع در کشور، بررسی یافته‌های جدید و ایده‌های نوین در زمینه مهندسی گرمایش و سرمایش، فراهم‎سازی بستر مناسب برای تبادل تجربیات و دستاوردهای علمی و پژوهشی از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

ذوالفقاری یادآور شد: ایجاد فرصتی مناسب برای پیوند دانشگاه و صنعت در راستای بروز رسانی آن با پدیده‌های نوین طراحی، ساخت، نصب، راهبردی و مانیتورینگ به کمک دانشگاه و ارتقای سطح تجربه و مهارت فنی دانش‌آموختگان توسط صنعت‌گران، بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی از دیگر اهداف این رویداد علمی و بین‌المللی است.

وی مهم‌ترین محورهای اصلی دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور را شامل ارزیابی عملکرد سامانه‌های گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع در محیط‌‌های صنعتی و خاص دانست و گفت: فناوری نوین ساختمانی، معماری سبز و سازگار با اقلیم و کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، ممیزی و پایش انرژی و سامانه‌های هوشمندسازی ساختمان‌ها از دیگر محورهای همایش می‌باشد.

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور اذعان داشت: مقررات ملی و استانداردهای گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، موتورخانه و تأسیسات صنعتی از دیگر محورهای این کنفرانس علمی و بین‌المللی است.

ذوالفقاری با اشاره به دریافت 105 مقاله علمی و پژوهشی توسط دبیرخانه دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور گفت: از این تعداد 56 مقاله پژوهشی و 19 مقاله صنفی پذیرفته شده است.

وی از برگزاری هشت نشست تخصصی، کارگاه آموزشی و نمایشگاه محصولات و دستاوردهای صنعتی جانبی در این همایش علمی و بین‌المللی خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی کشور بازدید مدعوین و شرکت‌کنندگان از مکان‌های تفریحی و آثار تاریخی شهر بیرجند می‌باشد.

انتهای پیام/69014/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول