اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

50 درصد از تسهیلات رفع موانع تولید استان مرکزی دریافت شد

استاندار مرکزی گفت: از 443 میلیارد تومان مبلغ ابلاغی به استان به منظور رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تاکنون 50 درصد آن دریافت و در اختیار این واحدها قرار گرفته است.

50 درصد از تسهیلات رفع موانع تولید استان مرکزی دریافت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی و روند اعطای تسهیلات بانک‌های عامل به این واحدهای به منظور رونق‌بخشی در بخش تولید اظهار کرد: مشکلات واحدهای صنعتی استان به ویژه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات به این واحدها همکاری خوبی داشته‌اند، افزود: تاکنون 50 درصد از مبلغ ابلاغی تسهیلات 443 میلیارد تومانی به استان مرکزی را دریافت کرده‌ایم و توانسته‌ایم 220 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداختی به این واحدهای را داشته باشیم که از این میزان مبلغ 106 میلیارد تومان منابع بانکی و مابقی مربوط به کارگروه رفع موانع تولید بوده است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید همین روند را در ارائه تسهیلات بانکی ادامه دهند، تصریح کرد: در این زمینه هیچ تعلل و کوتاهی پذیرفته نیست و همه موظف هستند در زمینه اجرا و تحقق فرمان مقام معظم رهبری با جدیت و تلاش گام بردارند.

زمانی‌‌قمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه تاکنون فعالیت بسیار خوبی داشته‌اند، ادامه داد: باید با رونق بخشیدن به بخش تولید و شکستن غول بیکاری در جامعه در زمینه رفع مشکلات صنایع تلاش شود و همه دستگاه‌ها با همکاری و تعامل این مشکل را از پیش رو بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت احیای واحدهای تولیدی زمینه استفاده از تولیدات داخلی ایجاد خواهد شد که باید تلاش شود در زمینه رفع این مشکلات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار مرکزی گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و صنایع استان باید به گونه‌ای باشد که فعالان حوزه اقتصاد استان همسویی و حمایت را در زمینه حل مشکلات و پیگیری امور احساس کنند.

زمانی‌قمی بیان داشت: اقدامات انجام شده توسط تمامی بخش‌ها به ویژه بانک‌های عامل در این یک هفته بسیار خوب و مثبت بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند جایگاه استان مرکزی تغییر خواهد کرد و جزو استان‌های برتر در زمینه رفع مشکلات صنایع و ارائه تسهیلات بانکی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات باید تداوم داشته باشد و در این زمینه با برنامه اقدام شود، اظهار کرد: نباید در این راستا بانک‌ها را در تقابل با صنعت و تولید بدانیم.

در این کارگروه بانک‌های عامل گزارشی از عملکرد خود در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان را ارایه کردند.

انتهای پیام/87012/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول