اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

هیچ عاملی نباید باعث تعویق در پرداخت وام ازدواج شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌ها به دنبال تسریع در پرداخت وام ازدواج هستند، گفت: نباید هیچ موضوعی باعث تعویق در پرداخت این وام به زوجین شود.

هیچ عاملی نباید باعث تعویق در پرداخت وام ازدواج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با تأکید بر لزوم آموزش زوجین قبل از ازدواج، سرمایه‎گذاری بر روی این مبحث را مهم قلمداد کرد و افزود: باید بحث آموزش قبل از ازدواج را جدی بگیریم.

وی بازخورد برگزاری دوره‌های آموزشی را نیازمند گذار دوره دانست و گفت: قرار بر این شد برگزاری دوره آموزشی از طریق دستگاه قضا پیگیری و توسط دفاتر ثبت ازدواج انجام شود که دفاتر این امر را نپذیرفتند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان حوزه بهداشت و درمان را در برگزاری دوره آموزشی موثر دانست و افزود: باید با عزمی ملی، آن را به عنوان یک بحث در شورای اجتماعی کشور مطرح و تصمیم ملی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به دنبال تسریع در پرداخت وام ازدواج هستند، گفت: نباید هیچ موضوعی باعث تعویق در پرداخت این وام به زوجین شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با اشاره به گزارش برنامه 6 ماهه امور جوانان استان، تصریح کرد: در 6 ماهه امسال 19 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج، سازمان‌های مردم‎نهاد، هفته ازدواج و ... در استان تشکیل شد.

*راه‌اندازی 12 سمن در 6 ماهه اول سال

رسول منعم به برگزاری 32 جشن در هفته جوان اشاره کرد و گفت: در پیوند آسمانی از 17 جوان نخبه تجلیل شد و 92 برنامه فرهنگی از جمله جشن روز جهانی عکاسی، چهار نمایشگاه عکس و دیدار سمن‌ها با مقام وزارت نیز اجرا شد.

وی با بیان اینکه 12 سمن در 6 ماهه سال جاری راه‌اندازی شد، از برگزاری جشن گلریزان ازدواج در شهرستان همدان و راه‎اندازی سمن‌سرای شهرستان ملایر در هفته دفاع مقدس خبر داد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه مشکل برخی شهرستان‌ها همچنان ارائه وام ازدواج به مبلغ 3 میلیون تومان است، افزود: این در حالی است که موضوع وام‌های 3 میلیون تومانی تمام شده و باید به بانک‌های شهرستان‌ها ابلاغ شود.

اسدالله ربانی‌مهر در ادامه خاطرنشان کرد: درخواست موضوع ازدواج و خانواده در نشست روحانیون و طرح آموزش ضمن خدمت کارمندان مجرد با عنوان سبک زندگی اسلامی را ارائه کرده‌ایم.

وی به عدم ارائه آمار ازدواج و طلاق توسط سازمان ثبت احوال اشاره کرد و یادآور شد: این در حالی است که آمار ازدواج و طلاق باید هر چهار ماه ارائه شود.

*پرداخت 12 هزار و 32 فقره وام ازدواج

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با اشاره به پرداخت 20 هزار و 371 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 611 هزار و 130 میلیارد ریال در سال گذشته، اظهار کرد: امسال با وجود مشکلات در جذب منابع قرض‌الحسنه و تخصیص عملکرد خوبی در ارائه وام ازدواج داشتیم.

محمد طوماسی به تسهیلات ازدواج واگذار شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: 12 هزار 32 فقره به مبلغ 766 میلیارد و 55 میلیون ریال در 6 ماهه امسال وام ازدواج به زوج‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: بانک ملی 33 درصد، بانک صادرات هشت صدم درصد، بانک کشاورزی 12 درصد، بانک ملت 15 درصد، بانک مهر ایران یک صدم درصد، بانک تجارت 10 درصد، بانک مسکن 11 درصد، بانک رفاه دو صدم درصد، بانک توسعه تعاون یک صدم درصد، بانک پارسیان یک صدم درصد، بانک صندوق کارآفرینی امید دو صدم درصد، بانک آینده یک صدم درصد و بانک انصار یک صدم درصد در پرداخت وام مشارکت داشتند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه 6 هزار و 253 فقره وام 3 میلیون تومانی با مشارکت بانک‌ها پرداخت شد، افزود: 5 هزار و 779 فقره وام 10 میلیون تومانی نیز پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی کمترین پرداختی را نسبت به سال گذشته داشت، گفت: هم اکنون 15 هزار و 232 نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

*راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک و درمان ناباروری

رئیس جهاد دانشگاهی همدان نیز با بیان اینکه توجه به اهمیت موضوع ازدواج و تشکیل خانواده مهم است، اظهار کرد: تأکید مسؤولان ارشد نظام نیز به این موضوع و فرهنگ‌سازی در امر ازدواج است.

اکبر اسدی هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استان در این خصوص شکل گرفته و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

وی یادآور شد: ارتقای کیفیت سلامت ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با ازدواج و نهادینه‌سازی ضرورت آموزش پیش از ازدواج از اهداف طرح آموزشی زوجین است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان خاطرنشان کرد: اجرای طرح آموزش به دلیل افزایش آمار طلاق و ترویج فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره بوده است.

وی با بیان اینکه یک جلسه مشاوره رایگان به مراجعان نیز ارائه می‌شود؛ افزود: آمادگی راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک و درمان ناباروری را در استان داریم.

اسدی گفت: در اجرای بسیاری از طرح‌ها وابستگی زیادی به حمایت‌های دولت نیست بلکه حمایت معنوی دولت را نیاز داریم.

در پایان این مراسم از سه نهاد برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، جمعیت هلال احمر استان و آموزش و پرورش استان در اجرای موفق برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تجلیل شد.

انتهای پیام/89039/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول