اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو:

لزوم استفاده از برچسب اصالت کالا/ قانون دریافت مالیات بیشتر از کالاهای آسیب‌رسان اجرا نمی‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از برچسب اصالت کالاها از ابتدای مهر ۱۳۹۵ ضروری شده است و برای صنایعی که به وظیفه خود عمل نکنند، هیچ‌گونه پروانه جدید یا اصلاح قیمت نخواهیم داشت.

لزوم استفاده از برچسب اصالت کالا/ قانون دریافت مالیات بیشتر از کالاهای آسیب‌رسان اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه سومین کنفرانس صنعت پخش ایران درباره چگونگی نظارت بر کالاهای آسیب‌رسان در کشور گفت: نظارت بر این کالاها به منزله جلوگیری از تولید آن نیست، اما نکته مهم رعایت تعادل در مصرف آن مثل شکر، نمک و چربی است تا از آسیب‌رسان بودن خارج شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کنترل مصرف این نوع کالاها وابسته به تغذیه مردم است گفت: اما برای کاهش مصرف تلاش کردیم، کالاهای پرچرب، شور و دارای کالری بالا از صداوسیما تبلیغ نمی‌شود.

قانون دریافت مالیات بیشتر بر کالاهای آسیب‌رسان اجرا نمی‌شود

دیناروند، تصریح کرد: همچنین قانون اجازه اخذ مالیات بیشتر در این مورد را صادر کرده است که متأسفانه این قانون اجرائی نشده است.

وی افزود: در زمینه تولید این محصولات سعی می‌کنیم با برچسب نشانگر رنگی یا علامت راهنمایی تغذیه به مردم و صنعتگران کمک می‌کنیم از نوار قرمز خارج شده، سبز یا حداقل زرد شوند.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات شرکت‌های پخش گفت: برای حل این معضل اصلاحیه بودجه دولت به مجلس به تصویب رسید و در حال حاضر منتظر نحوه اجرای آن هستیم که مستلزم پرداخت بدهی بیمه سلامت است.

عدم پرداخت مطالبات 4 هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بدهی سنگین بیمه‌ها به شبکه بهداشت و درمان کشور و تأثیر آن در چرخه سلامت گفت: مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی از شرکت‌های بیمه حدود 4 هزار میلیارد تومان است در حالی که تأمین اجتماعی و بیمه سلامت هنوز بدهی سال 1394 با بیمارستان‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

دیناروند، گفت: اما این وضعیت در داروخانه‌ها نسبتاً بهتر است و در خیلی از استان‌ها اردیبهشت و خرداد ماه نیز پرداخت شده است که بسیار عالی است.

وی تصریح کرد: این چرخه‌ای است که زنجیره تأمین را دچار مشکل می‌کند و امیدواریم بر اساس قانون هر چه زودتر در نحوه اجرای آن به نتیجه برسیم چرا که قانون آن به تصویب رسیده است.

طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌هایی که به تعهد خود عمل نمی‌کنند به نتیجه نخواهد رسید

این مقام مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علی‌رغم دستورات برای الصاق برچسب اصالت به کالاها از اول مهر هنوز این کار انجام نشده است، گفت: تولید کنندگان در این خصوص عقب هستند و ما از ابتدای مهر 1395 هیچ گونه پروانه جدید یا اصلاح قیمت برای صنایعی که به وظیفه خود عمل نکردند نخواهیم داشت و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: بر اساس توافقی که سال گذشته با سندیکای داروسازی داشتیم قرار شد ما 6 ماه به این صنایع مهلت بدهیم که این زمان مدت‌هاست به پایان رسیده است و دیگر تمدید نخواهد شد.

سومین کنفرانس صنعت پخش ایران 3 مهرماه سال جاری آغاز شد و دیروز به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول