اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کردکوی:

تقابل جایگزین تعامل بین شورای شهر و شهرداری کردکوی است

شهردار کردکوی در پاسخ به اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی، فقدان تعامل و همدلی را مانع انجام اقدامات مناسب دانست و گفت: همه ما باید قبول کنیم که گاهی اوقات تقابل جایگزین تعامل شورای شهر و شهرداری کردکوی است.

تقابل جایگزین تعامل بین شورای شهر و شهرداری کردکوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دویست و هفتادمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر کردکوی صبح امروز با غیبت عظیمه مقدم عضو شورای اسلامی شهر کردکوی و با حضور شهردار کردکوی برگزار شد.

اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی در این جلسه به بیان دغدغه‎ها و مشکلات و امورات عقب افتاده پرداختند و در پایان شهردار کردکوی به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند.

علی‎اکبر بسطامی، شهردار کردکوی در این جلسه در ابتدای سخنان خود از صراحت و صداقت اعضای شورا استقبال کرد و این روند را زمینه صادقانه و صریح سخن گفتن خود دانست و به سؤالات و مباحث مطرح شده اعضای شورا پاسخ داد.

* فقدان تعامل و همدلی مانع انجام اقدامات مناسب در شهرداری کردکوی

وی با بیان اینکه حواشی، نامه‎نگاری‎ها و مسائل پیش‌آمده در شهرداری مسئله‎ای خارج از جمع شورای شهر و شهرداری نبوده است، اظهار داشت: علت به حاشیه رفتن شهرداری تنها به شخص شهردار مرتبط نیست.

شهردار کردکوی با بیان اینکه در بیان مسائل و مشکلات همه جمع حاضر باید در اعمال و اقدامات خود جست‎وجو کنیم، با طرح سؤال گفت: آیا این مجموعه هشت نفری توانستیم یک روز با یکدیگر متحد شویم؟ آیا تاکنون شده که برای انجام کاری اقدام شود و دیگری مانع انجام آن کار نشده باشد؟

بسطامی در پاسخ به اظهارات امید دانشیار مبنی بر خسته‎کننده بودن مباحث و مشکلات به دلیل تکرار بسیار، ابراز داشت: شما در مدت زمان فعالیت به عنوان رئیس شورای شهر چه راهکار و اقدام مناسبی برای خروج شهرداری از بحران ارائه دادید؛ این در حالی‎ بود که در مدت ریاست شما تنها سه بار در جمع اعضای شورای اسلامی شهر حاضر شدم.

وی با بیان اینکه از همان روز نخست با هدف خدمت به مردم و با ارائه لایحه‎های قوی در شهرداری حاضر شدم، یادآور شد: همه ما باید قبول کنیم که بعضاً تقابل جایگزین تعامل بین اعضای شورای اسلامی با شهرداری است.

شهردار کردکوی با بیان اینکه برخی نامه‎نگاری‎ها و گزارش‌ها باعث شد رسیدگی به این مسائل جایگزین  رسیدگی به امورات شهری شود، خاطرنشان کرد: اگر از روی انصاف و عدالت به مسائل بپردازید به این نتیجه دست پیدا می‎کنید که علت انجام نشدن اقدام مناسب در کوتاهی یک شخص نبوده بلکه در عدم تعامل و همدلی بین ما مرتبط بوده است.

* موفقیت شهرداری کردکوی در روند عادی امور اجرایی

بسطامی با بیان اینکه شهرداری کردکوی تاکنون در روند عادی امور اجرایی خود با تلاش و همت کارکنان خود با مشکل مواجه نبوده است، یادآور شد: علت عدم اجرای برخی اقدامات به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات مالی است.

شهردار کردکوی در پاسخ به اعضای شورا در خصوص تعویق و یا کاهش در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، اظهار داشت: در خصوص شرکتی کردن نیروهای شهرداری مناقصه در بین شرکت‎های متقاضی انجام شد که یکی از شرکت‎های متقاضی در مناقصه برنده شدند که در این خصوص اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی شنیده‎ها مبنی بر پذیرش نیروهای جدید، ادامه داد: نیروهای جدید شهرداری در قالب نیروهای روزمزد بوده و برخی افراد هم برای کارآموزی به شهرداری وارد شدند.

بسطامی افزود: مسائل دیگر اعم از آسفالت خیابان‎ها و معابر به ویژه نقاط اولویت‎دار و اضطراری شهر و تعمیر و لایروبی دیواره رودخانه در دست پیگیری است که در اسرع وقت انجام خواهد شد.

شهردار کردکوی ابراز داشت: وقفه در اجرای برخی طرح‎ها از جمله جابه‌جایی بازار هفتگی، آب‎بندان بن‎کلاته و امثال آن تنها منحصر به شهرداری نیست گاهی اوقات اجرای برخی طرح‎ها و پروژه‎ها عدم اعتماد سرمایه‎گذار به شهرداری بوده است.

وی در خصوص نصب تابلو و نام‌گذاری برخی خیابان‎ها و معابر بیان کرد: این مسئله در دستور کار شهرداری کردکوی قرار گرفته است که تاکنون قسمتی از کار انجام شده و در دست پیگیری است.

انتهای پیام/83005/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول