اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگشت اعتبارات پژوهشی در کهگیلویه وبویراحمد/ لزوم احصا نیازهای پژوهشی دستگاه‌های استان

در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم احصا نیازهای پژوهشی دستگاه‌های استان تأکید شد.

برگشت اعتبارات پژوهشی در کهگیلویه وبویراحمد/ لزوم احصا نیازهای پژوهشی دستگاه‌های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست کارگروه پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مسؤولان دانشگاه‌های استان و به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تشکیل شود.

هجیر کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در این نشست با اشاره به اختصاص یک درصد اعتبارات استان به بخش پژوهشی، افزود: یک درصد اعتبار اختصاص یافته به بخش پژوهشی ناچیز است و اعداد و ارقام این حوزه حتی گاهی دو میلیون تومان است.

وی در ادامه سخنان خود به معافیت مالیاتی طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و افزود: طرح‌های پژوهشی از معافیت 10 ساله مالیاتی برخوردار هستند.

در ادامه ابراهیم کشاورز با بیان اینکه اعتبارات بخش پژوهش در استان محدود است و همین اعتبارات محدود هم برگشت می‌خورد، اظهار کرد: دستگاه‌ها با جذب اعتبارات پژوهشی آن را در حوزه مأموریت خود هزینه کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به تجمیع اعتبارات بخش پژوهش افزود: ایراد قانونی به تجمیع اعتبارات وارد است اما ایراد شکلی برای این کار وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با هم افزایی می‌توان از تجمیع اعتبارات به نحو احسن استفاده کرد.

مدیرکل پژوهش سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: سال گذشته اعتبارات بخش پژوهش هزینه نشد که طبق دستور استاندار قرار شد این اعتبار صرف بخش فناوری شود که ذیحسابان ادارات همکاری لازم را در این خصوص نداشتند.

مجید سینایی با تأکید بر انجام کارهای پژوهشی در دستگاه‌ها اضافه کرد: کارهای پژوهشی و مورد نظر مشخص و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شود.

مجید محنایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر جذب اعتبارات پژوهشی توسط دستگاه‌های استانی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها نیازهای پژوهشی خود را تا پایان مهر ماه احصا کنند و به سازمان برنامه و بودجه اعلام و سازمان هم برای تصویب در اختیار کارگروه پژوهشی استان قرار دهد.

وی با تأکید بر تلاش دستگاه‌‌ها مبنی بر عدم برگشت اعتبارات پژوهشی افزود: حدود 300 میلیون تومان برای طرح‌های تحقیقاتی کوچک استان در سال جاری پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه 14 تا 18 آذر ماه هفته پژوهش است، خاطرنشان کرد: در این هفته از پژوهشگران و نوآوران تجلیل خواهد شد؛ ضمن اینکه هفته پژوهش فرصتی مناسب برای آسیب‌شناسی پژوهشی استان است.

انتهای پیام/82024/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول