اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دورهمی برنامه‎نویسان اندروید مطرح شد

ضریب نفوذ 80 درصدی تلفن‎همراه در گلستان/ لزوم توسعه نرم‎افزار بومی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان را 80 درصد عنوان و بر لزوم توسعه نرم‎افزارهای بومی با رویکرد ایرانی اسلامی تاکید کرد.

ضریب نفوذ 80 درصدی تلفن‎همراه در گلستان/ لزوم توسعه نرم‎افزار بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مومنی ظهر امروز در نخستین جلسه دورهمی برنامه‎نویسان اندروید استان گلستان اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در گلستان 80 درصد برآورد شده که نیمی از این جمعیت دارای تلفن همراه هوشمند هستند.

وی تولید نرم‎افزارهای بومی با رویکرد ایرانی اسلامی را مولفه‎ای مهم خواند و تصریح کرد: تولید نرم‎افزارهای کاربردی، تخصصی و بومی یکی از اولویت‎های برنامه ششم توسعه است که باید در این راستا اقدامات مناسبی صورت گیرد و عزم استان بر این قرار گرفته تا در زمینه تولید نرم‎افزارهای بومی ایفای نقش کند.

* تبادل تجربه از ملزومات استمرار فعالیت و موفقیت است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تأکید کرد: مارکتینگ و تبادل تجربه بین متخصصان و اشخاص مبتدی یکی از ملزومات استمرار فعالیت و موفقیت است.

مومنی با اشاره به فراوانی فارغ‎التحصیلان برنامه‎نویسی اندروید از عدم آشنایی این افراد به موضوعات امنیت و مارکتینگ انتقاد کرد و گفت: افرادی که در این حوزه ورود می‎کنند باید به ابزار تخصص مجهز شوند تا به موفقیت دست پیدا کنند.

وی انتقال تجربیات در راستای توسعه نرم‎افزارهای بومی، ایرانی و اسلامی را بسیار مهم خواند و بیان کرد: از طریق انتقال تجربه و تخصص شاهد تولیدات کیفی در این حوزه خواهیم بود.

* تلفیق علم و مهارت منجر به یک برنامه خوب و موفق می‎شود

مومنی با اشاره به اینکه برنامه‎نویسان حوزه اندروید با هدف انتقال تجربیات، مارکتینگ، امنیت و حمایت از تولیدات بومی گردهم آمدند، تصریح کرد: توسعه نرم‎افزارهای موبایلی با تبادل یافته‎های علمی و تخصصی قابل تحقق است.

به گفته وی؛ تلفیق علم و مهارت منجر به یک برنامه خوب و موفق می‎شود که در این راستا تلاش شد تا با برگزاری یک دورهمی تخصصی با افراد صاحب فن و فارغ‎التحصیلان این بخش گام‎های خوبی برداریم.

به گزارش فارس؛ نخستین جلسه دورهمی برنامه نویسان اندروید در استان گلستان امروز چهارشنبه 14 مهر در سالن اجتماعات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/83001/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول