اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

بیش از 11 هزار فرشباف زنجانی بیمه شدند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکنون بیش از 11 هزار و 500 نفر از هنرمندان استان در رشته فرش بیمه شدند.

بیش از 11 هزار فرشباف زنجانی بیمه شدند

سیدمحسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پالایش مورد نظر در زمینه بیمه فرشبافان در استان صورت گرفته و بخشی از آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه همکاری سه‌جانبه بین سازمان، صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و تشکل‌های فرش در استان شکل گرفته است، تصریح کرد: کمیته رسیدگی به اعتراضات سه نفره نیز تشکیل شده است و اگر بیمه یک قالیباف به ناحق لغو شود، در این کمیته رسیدگی خواهد شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مقرر شده به میزان 50 درصد از افرادی که از چرخه بیمه فرشبافی خارج می‌شوند، افراد جدیدی به بیمه تامین اجتماعی معرفی شوند، اضافه کرد: این روند تا زمانی که سهمیه استان به سقف مورد نظر برسد، ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه سقف تعیین شده برای استان زنجان در زمینه بیمه قالیبافان 10 هزار و 500 نفر است، یادآور شد: در صورتی که اعتبار اختصاص یافته به میزان 10 هزار و 500 نفر برسد، به نسبت همه افرادی که از چرخه بیمه قالیبافی خارج شده‌اند، افراد جدید جایگزین و معرفی خواهند شد.

جعفری با اشاره به اینکه براساس قانون، فرشبافان به شرط اشتغال آنها و ارائه گواهینامه مهارت و کارت یا پروانه کسب توسط اداره‌کل تامین اجتماعی بیمه می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار و 400 نفر در استان زنجان که در حوزه فرش و صنایع دستی اشتغال دارند، بیمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 900 نفر در بخش صنایع دستی و 11 هزار و 500 نفر در رشته فرش بیمه شده‌اند، افزود:‌ 90 درصد از این بیمه شدگان تک‌باف بوده و در منازل خود کار می‌کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تفاهمنامه‌ای بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این دو سازمان متولی صدور کارت مهارت و گواهینامه در زمینه فرش هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اولیه برای دریافت کارت مهارت از طریق اتحادیه فرش استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: پس از برگزاری آزمون مورد نظر، گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

جعفری با بیان اینکه حداکثر سن در قانون بیمه اختیاری 50 سال است، گفت: سقف سنی در بیمه فرشبافان بالای 50 سال اعلام شده است و باید فرد حق بیمه مازاد بر 50 سال را به صورت یکجا واریز کند.

انتهای پیام/73006/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول