اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی به کارآفرینان

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه مجلس بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی به کارآفرینان تا سقف یک‌هزار میلیارد ریال اعمال می‌شود.

بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی به کارآفرینان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: با هدف حمایت از کارآفرینان و در راستای ترغیب بانک‌ها به پرداخت تسهیلات سعی بر این است تا این واحدها مورد حمایت جدی قرار گرفته و جرایم تسهیلات پرداختی کارآفرینان و دیرکردی که داشته‌اند، مورد بخشودگی قرار گرفته و زمینه فعالیت این واحدها فراهم آید.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی به کارآفرینان تا سقف یک‌هزار میلیارد ریال اعمال می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال‌های گذشته وام پرداختی اشتغال گاه در مسیر انحراف قرار گرفته و مانع از اشتغال مد نظر شده است، گفت: ضرورت دارد با هدفمندسازی پرداخت تسهیلات به متقاضیان واقعی زمینه اشتغال در سایه پرداخت این تسهیلات فراهم آید.

فیضی افزود: برخی از افراد در گذشته این تسهیلات را به نیت متفاوت دریافت کردند که در حقیقت این کار از مسیر اصلی خود منحرف شده در حالی که باید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات را به متقاضیان واقعی انجام می‌دادند.

وی، مشکل بیکاری را از معضلات جدی جامعه بیان کرد و ادامه داد: این مشکل و معضل جدی آسیب‌های متفاوت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی را به دنبال دارد و باید تمام هدف‌گذاری مجلس و دولت در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد باشد.

فیضی بالا بودن نرخ بیکاری را در استان و مراجعات مکرر به دفتر نمایندگان را یادآور شد و بیان کرد: ما ماهانه بیش از 80 درصد مراجعاتمان مربوط به بیکارانی است که جویای کار هستند و باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا با تقویت واحدهای تولیدی و کارآفرین زمینه اشتغال این افراد جویای کار فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سعی می‌کنیم تا با راهکارهای جدید به نحوی حرکت کنیم تا زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان مطابق با مهارت‌هایی که دارند، فراهم آید، اضافه کرد: بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی به کارآفرینان و حمایت از آنها به همراه انجام تعهدات مورد نظر از جمله الزامات و ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه دولت در کنار مجلس مصمم است تا در سال اقتصاد مقاومتی با رونق ‌بخشیدن به واحدهای تولید و خروج از رکود زمینه اشتغال مولدی را برای بیکاران جامعه فراهم آورد، ادامه داد: باید سعی و تلاش جدی‌تری را انجام دهیم تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های جوانان و خانواده‌ها در این زمینه یکی پس از دیگری برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول