اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر امام‌جمعه رودهن:

مجلس امام حسین(ع) بهترین مکان برای فقراست/ مسلمانان از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند

رئیس دفتر امام‌جمعه رودهن مجلس سیدالشهدا(ع) را بهترین مکان برای فقرا دانست و گفت: همه مسلمان‌ها باید از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند.

مجلس امام حسین(ع) بهترین مکان برای فقراست/ مسلمانان از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مؤیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نذر در اسلام یکی از احکام واجب محسوب می‌شود و گاهی از اوقات انسانی‌ها برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات خود نذر انجام می‌دهند و پس‌ از اینکه دعایشان مستجاب شد، نذر خود را ادا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی نذری را به گردن گرفت، باید آن را هر چه زودتر انجام دهد و انجام ندادن نذرها طبق احکام کفاره دارد که باید به‌جای نذر کفاره آن را پرداخت کرد.

مؤیدی با اشاره به فواید برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان افزود: مجلس عزاداری سیدالشهدا (ع) مجلسی است که تمام ابعاد در آن مطرح می‌شود و وقتی در مجلس امام حسین (ع) هستیم می‌توانیم همه آدم‌ها از جمله فقرا را کنار هم جمع کنیم و از همه مهم‌تر قطعاً خیران هم وارد این مجالس می‌شوند و می‌توان نتیجه گرفت مجلس عزای امام حسین (ع) بهترین مکان برای فقراست.

رئیس دفتر امام‌جمعه رودهن با بیان اینکه با برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم فقرا به‌خوبی درک می‌شوند، اضافه کرد: در این مجالس از فقرا پشتیبانی می‌شود و اگر مجلس سالار شهیدان برگزار نشود، فقرا نمی‌توانند این مجالس را به نحوه عالی برگزار کنند و از نعمت و برکات این ماه عزیز محروم می‌شوند.

مؤیدی ادامه داد: از نظر روانشناسان با خنده عاطفه حرکت نمی‌کند و طبق آمار ثابت‌ شده است که اثرگذاری در یک فرد با گریه بیشتر از خنده است و ثوابی که برای گریه در برپایی مجلس عزای حسینی است، خیلی بیشتر از ثواب خنداندن محسوب می‌شود.

رئیس دفتر امام‌جمعه رودهن اضافه کرد: در این مراسم‌ خیلی از افراد متأثر می‌شوند و روند زندگی خود را به‌طور کلی تغییر می‌دهند و راه صحیح را انتخاب می‌کنند و اگر لحظه‌ای با تحریک عاطفه به یاد فقرا باشند، ثواب بسیار زیادی را خواهند برد.

وی با اشاره به انواع گریه به‌خصوص گریه‌های هفت‌گانه خاطرنشان کرد: گریه‌ها دارای ابعاد مختلفی است و گریه‌های شوق، ترحم و محبت از بهترین‌های گریه‌های هفت‌گانه هستند و از همین گریه‌ها است که می‌توان توجه انسان‌ها به‌خصوص خیران را به سمت فقرا و کمک به آنها هدایت کرد.

وی ادامه داد: همه مسلمان‌ها باید از ائمه اطهار (ع) الگو بگیرند زیرا پیامبر اکرم (ص) و امامان به فقرا کمک می‌کردند؛ آقا عبدالله الحسین (ع) دست فقرا را می‌گرفتند و تا انسان‌ها وارد مجلس عزای حسینی نشوند قطعاً نمی‌توانند به این باور برسند که در هر لحظه می‌توانند به فقرا کمک کنند.

انتهای پیام/67029/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول