اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

ارزش «یوان» در برابر دلار در پاکستان افزایش یافت

در پاکستان، ارزش یوان یا همان پول چینی در برابر دلار آمریکا افزایش پیدا کرده که نشان دهنده تسلط چین بر بازار و اقتصاد این کشور است.

ارزش «یوان» در برابر دلار در پاکستان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در پاکستان قیمت یوان یا همان پول چینی در برابر دلار آمریکا افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده تسلط چین بر بازار اقتصاد این کشور است.

به گزارش دیلی پاکستان، ارزش پول چین در خود این کشور نیز در برابر دلار افزایش چشمگیری داشت که بر سایر کشورها منطقه از جمله پاکستان نیز تأثیر‌گذار بود.

در حال حاضر پاکستان به بازار بزرگ محصولات چینی تبدیل شده که حتی محل ترانزیت کالاهای چین به سایر کشورها می‌باشد.

ارزان بودن کارگر و مواد خام اولیه در چین سبب شده این کشور تولیدات خود را افزایش دهد و حتی شرکت‌های معروف موبایل مانند سامسونگ و اپل نیز مونتاژ گوشی‌های جدید خود را به شرکت‌های چینی واگذار کرده‌اند.

دلیل بعدی موفقیت چینی‌ها در بازار پاکستان و کشورهای شرقی شناسایی خواسته‌های مشتری است به طور مثال تولید گوشی همراه با 13 بلند‌گو همچنین گوشی همراه که تا یک هفته نیاز به شارژ ندارد از محصولات چینی است که طرفداران زیادی در پاکستان دارد.

محصولات چینی در برابر تولیدات ژاپن و کشورهای اروپایی دوام کمتری دارد اما به علت ارزان بودن ارزش استفاده به عنوان یکبار مصرف بودن را دارد.

لوازم الکتریکی و سایر ماشین‌آلات تولید چین تعمیر نمی‌شود بلکه بعد از استفاده شدن دور انداخته شده و لوازم نو جای آن را می‌گیرد.

با اینکه برخی صنعتگران پاکستانی از ورود بی حد و حساب محصولات چینی ناراضی هستند و معتقدند این موضوع به اقتصاد داخلی آسیب می‌رساند اما آنها هیچ راهکاری برای رقابت با تولیدات چین ندارند.

پاکستان یک بازار بزرگ برای مصرف محصولات خارجی است که آمریکا، روسیه و حتی هند تلاش کردند که بر آن سلطه پیدا کنند اما سرانجام این چین بود که توانست بازار این کشور را از آن خود کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول