اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش اختیارات روسای سازمان‌های استان‌ها در ورود ماشین آلات‌ نو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از افزایش اختیارات روسای سازمان‌های استان‌ها در ورود ماشین آلات نو ماده 119 به استان‌ها خبر داد.

افزایش اختیارات روسای سازمان‌های استان‌ها در ورود ماشین آلات‌ نو

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین نجاتی شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: امروز 55 درصد استعلام از ستاد و 45 درصد براساس دستورالعمل استان انجام گرفته است.

وی افزود: در این ارتباط 110 مورد مجوز ماشین آلات نو را در سال‌جاری صادر کرده‌ایم چرا که ورود ماشین آلات نو و بازسازی ماشین آلات فرسوده بسیار ضروری است.

نجاتی با بیان اینکه در مورد ماده 121 که مربوط به مواد اولیه و اجزای ماشین آلات است مشکلی نداریم و 14 فقره مجوز صادر کرده‌ایم، افزود: ماده 42 مربوط به ورود ماشین آلات مستعمل است و چندان علاقه‌ای نداریم ورود ماشین آلات مستعمل انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ورود موقت مواد اولیه و صدور مجوز آن بسیار مایل هستیم این کار را انجام شود.

این مسئول در عین حال یادآور شد: اعمال معافیت واحدهای تولیدی از عوارض گمرکی مواد اولیه و ماشین آلات فعلا تفویض نشده است.

وی گفت: ماده 119 و ماده 121 به قوت خود باقی است برای ماشین آلات سی اچ پی با طی مراحلی معافیت گمرکی صادر می شود.

نماینده  مردم کلیبر و هوراند در مجلس گفت: لازم است مزایای تفویض اختیارت نسبت به قبل در رسانه‌ها اطلاع رسانی شود؛ این اتفاق میمونی است که در تسهیل و روان سازی امور استان بسیار موثر است.

الله قلی‌زاده همچنین با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: در برنامه ششم مبنای توزیع و تامین اعتبارات جمعیت است و اگر به آمارها و سرشماری‌ها اهمیت قائل نشویم در جذب اعتبارات متضرر می‌شویم.

وی افزود: توقع داریم اطلاعات بخش‌ها و شهرستان‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و دلایل قانع کننده توجیهی نسبت به وضعیت شهرستان‌ها در رتبه‌بندی‌ها ارائه شود و شهرستان‌هایی که در سطوح پایین قرار دادند به سطح مطلوب برسند.

انتهای پیام/60002/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول