اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی برهان:

20 درصد محتوای کتاب درسی از طریق شورای آموزش تهیه می‌شود

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی برهان گفت: 20 درصد محتوای کتاب‌های درسی باید از طریق شورای آموزش استان‌ها تهیه شود و در اختیار پژوهش وزارت متبوع قرار گیرد.

20 درصد محتوای کتاب درسی از طریق شورای آموزش تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید احمد حسینی بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه کتب هشت جلدی دوره پیش‌دبستانی که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار کرد: مازندران در بسیاری از حوزه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی سرآمد کشور است.

وی با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی زمان حساس برای نقش‌پذیری دانش آموزان است، افزود: مازندران در تولید محتوای آموزشی و نوع فعالیت در حوزه آموزش و پرورش در کشور پیشتاز است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی برهان با اعلام اینکه ما در آموزش و پرورش به دنبال معلمان مؤلف هستیم، گفت: برای شناسایی معلمان مؤلف لازم است سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه استان‌ها می‌توانند در تولید کتب کمک آموزشی فعالیت کنند، ادامه داد: 20 درصد از کتاب‌های درسی باید از طریق شورای آموزش هر استانی تهیه شود و در اختیار پژوهش وزارت متبوع قرار گیرد.

حسینی تصریح کرد: ما آماده هستیم در انتشارات مدرسه هر نوع کتاب و ابزار کمک آموزشی با حضور مؤلفان و معلمان استان انجام شود را انتشار دهیم.

وی اضافه کرد: تاکنون 16 استان کتاب پیش‌دبستانی را تولید کردند.

* تولید کتاب درسی متناسب با بوم منطقه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه اگر وزارتخانه متبوع به ما تفویض اختیار دهد می‌توانیم در تولید کتاب درسی متناسب با بوم ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش مازندران می‌تواند با تفویض اختیار سیاست‌های دولت را به نحو درستی در نظام تعلیم و تربیت به‌صورت استانی اداره کند.

علی قاسمی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی پایدار از آموزش کودکان شروع می‌شود، افزود: برای کیفیت‌بخشی و توسعه پایدار، ایجاد فرصت آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان مازندرانی ایجاد شد.

وی با اعلام اینکه در دولت پوشش تحصیلی در آموزش ابتدایی به 100 درصد رسیده است، تصریح کرد: در سال گذشته 9 مدرسه تک دانش‌آموز، 68 مدرسه کمتر از چهار دانش‌آموز، 123 مدرسه کمتر از 10 دانش‌آموز داشتیم که این نوع پوشش تحصیلی نشان از ایجاد فرصت برابر آموزشی در مازندران است.

این مسؤول آموزش و پرورش را دریایی از سرمایه انسانی دانست و گفت: همکاران فرهنگی، مدیران، دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان از سرمایه‌های انسانی هستند و لازم است برای رشد این سرمایه‌های انسانی فضایی ایجاد شود تا استان به توسعه برسد.‌

قاسمی انسجام درون سازمانی را سبب پیشرفت برنامه‌ها و سیاست‌گذاری وزارت متبوع دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران در سرشماری نفوس و مسکن نقش مؤثری دارد.

*تدوین کتب دوره پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: رویکرد حوزه آموزش ابتدایی هماهنگی لازم با نهادهایی است که در این دوره پیش‌دبستانی فعالیت می‌کنند.

سید عیسی میرشفیعی با اشاره به اینکه تولید محتوای کتاب دوره پیش‌دبستانی نشان از انسجام‌بخشی و یکپارچه‌سازی آموزشی در این دوره است، افزود: همکاران فرهنگی آموزش و پرورش مازندران امسال مجموعه کتب دوره پیش‌دبستانی با رویکرد بومی را در استان تهیه و تدوین کردند.

وی خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته آموزش و پرورش مازندران بیش از 14 عنوان کتاب تولید کرد که چند مورد از آنها در سطح ملی مورد استفاده قرار گرفت.

مرضیه شجاعی‌لنگری نیز یکی از مؤلفان مجموعه کتب هشت جلدی ویژه کودک و مربی دوره پیش‌دبستانی در مازندران نیز گفت: کاری که در مدت دو سال انجام شد براساس نیازسنجی شبکه مفهومی تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعریف شبکه مفهومی مورد تأیید سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش رسید، افزود: برای تهیه و تدوین کتب هشت جلدی دوره پیش‌دبستانی حدود هفت نشست در دفتر تألیف وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

شجاعی‌لنگری گفت: مجموعه هشت جلدی کتب پیش‌دبستانی بعد از تایپ و نقاشی مورد بررسی قرار گرفت و 42 هزار تیراژ برای نوآموزان پیش‌دبستانی سراسر استان ویژه مراکز دولتی و غیردولتی به چاپ رسید و توزیع شد.

به گزارش فارس، پایان جلسه رونمایی از مجموعه کتب پیش‌دبستانی که توسط معلمان دوره ابتدایی مازندران تهیه و تدوین شد از مؤلفان این کتب تجلیل شد.

انتهای پیام/86006/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول