اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 آبان‌ماه امسال

طرح خود مراقبتی به صورت رسمی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح خود مراقبتی به صورت رسمی از 15 آبان‌ماه امسال در خراسان جنوبی اجرا می‌‎شود.

طرح خود مراقبتی به صورت رسمی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‎زاده ظهر امروز در سی و چهارمین کارگروه تخصصی سلامت استان، به تشریح مفهوم خود مراقبتی پرداخت و اظهار داشت: به اقدامات آگاهانه و خودآموخته که توسط هر فرد برای حفظ سلامت روحی، جسمی و اجتماعی خویش انجام می‎دهد، خود مراقبتی می‎گویند.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح خود مراقبتی در 4 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است، اضافه کرد: اجرای این طرح در 50 درصد از نقاط استان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه خود مراقبتی دارای ابعاد جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی است، اذعان داشت: طرح خود مراقبتی مربوط به ریز فاکتورهای فشارخون و سرطان است.

مهدی‌زاده اعلام کرد: به منظور اجرای طرح خودمراقبتی افرادی که ریسک بالایی در بیماری‎های مذکور دارند در یک سطح قرار گرفته و افراد مبتلا نیز مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده و جامعه، تأمین و ارتقای سلامت جامعه، کاهش بار مراجعه به پزشک عمومی، پیشگیری و کاهش عوارض بیماری‎ها را از فواید اجرای طرح خود مراقبتی بیان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: طرح خودمراقبتی شامل آموزش، کنترل عوامل خطر و درمان بیماری‌ها است و به صورت رسمی از 15 آبان‌ماه امسال در خراسان جنوبی اجرا می‌‎شود.

انتهای پیام/69039/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول