اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد

فعالیت 192 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی از فعالیت 190 مرکز در حوزه طلاق خبر داد و گفت: در حال حاضر 192 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

فعالیت 192 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین اسدبیگی ظهر امروز در حاشیه برگزاری هفتمین همایش معاونین امور اجتماعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی مشخص است، گفت: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی عمدتاً کسانی هستند که دچار خشونت‌های خانگی، بحران‌های خانوادگی، فرار از منزل و  ... هستند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی از فعال بودن 192 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان‌های کشور خبر داد و گفت: خدمات‌دهی بخش مداخله در بحران اورژانس اجتماعی به جامعه هدف حد فاصل بین منزل تا دادگاه است.

این مسؤول با اشاره به خط 123 اورژانس اجتماعی گفت: این خط به فعالیت‌های مختلف در حوزه آسیب اجتماعی، اورژانس و بحران اجتماعی اختصاص دارد و گروه‌های خدمات سیار و پایگاه‌های خدمات اجتماعی از جمله زیرمجموعه فعالیت‌های اورژانس اجتماعی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به طور میانگین در 31 استان کشور در روز 12 تماس مرتبط در روز با اورژانس اجتماعی داریم، گفت: در سال 94 حدود 600 هزار تماس با مرکز 123 استان‌ها گرفته شده که از این تعداد 146 هزار تماس آن مرتبط بوده است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه در پی تماس‌های اورژانس اجتماعی حدود هفت تا هشت درصد مربوط به کودک آزاری و هفت درصد همسرآزاری است، گفت: در حال حاضر 297 خودروی خدمات سیار و 194 مرکز مداخله در بحران اجتماعی در کشور داریم.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی تعداد پایگاه‌های خدمات اجتماعی 163 پایگاه در مناطق حاشیه‌نشین عنوان کرد و گفت: 190 مرکز در حوزه طلاق فعالیت می‌کنند.

اسدبیگی با بیان اینکه مراکز مداخله در طلاق به منظور کاهش طلاق زیر نظر دفتر امور آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، گفت: خوشبختانه تاکنون اورژانس اجتماعی اقدامات شایسته‌ای در راستای خدمات‌دهی به جامعه هدف انجام داده است.

انتهای پیام/82011/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول