اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال صورت می‌گیرد

تلاش بهزیستی اردبیل برای پوشش 95 درصدی کودکان در طرح غربالگری بینایی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا امسال با پوشش 95 درصدی کودکان در استان اردبیل در قالب طرح غربالگری بینایی از عارضه کم‌بینایی و نابینایی جلوگیری کنیم.

تلاش بهزیستی اردبیل برای پوشش 95 درصدی کودکان در طرح غربالگری بینایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در مراسم افتتاح طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در مهد کودک سرزمین کوچولوها در اردبیل اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا امسال با پوشش 95 درصدی کودکان در استان اردبیل در قالب طرح غربالگری بینایی از عارضه کم‌بینایی و نابینایی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر به رقم پوشش 85 درصدی کودکان در طرح غربالگری بینایی و جلوگیری از تنبلی چشم رسیده‌ایم که امسال سعی داریم تا این رقم را تا سقف 95 درصد ارتقا دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان رویکرد اصلی سازمان بهزیستی را رویکرد پیشگیرانه در مقابل انواع معلولیت‌ها از نابینایی و ناشنوایی گرفته تا معلولیت‌های جسمی بیان کرد و گفت: در این زمینه سال‌هاست که طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان و بینایی برای کودکان سه تا شش سال در بیش از 63 پایگاه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم و کاهش بینایی انجام می‌شود.

ستاری با بیان اینکه امسال با فعال شدن 63 پایگاه در طول یک سال تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها را ترغیب به معاینه چشم فرزندانشان کنند، افزود: ما در این طرح کودکان دچار بیماری بینایی به ویژه تنبلی چشم را شناسایی و نسبت به ارتقای سلامتی آنها با معرفی به متخصصان و چشم پزشکان اقدام می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه در خانه‌های بهداشت مراکز مهد کودک و مراکز بهداشتی و آموزش و پرورش این طرح با مشارکت بالای مسؤولان و عموم خانواده‌ها اجرا می‌شود، بیان کرد: امسال برای بهبود این شرایط تمامی مراکز بهداشتی را در مناطق شهری و روستایی موظف کردیم تا نسبت به همکاری و مساعدت در اجرای این طرح پیشقدم شوند.

ستاری اضافه کرد: خانواده‌ها با هزینه بسیار پایین و حتی برای خانواده‌های کم بضاعت به صورت رایگان تنها با شناسنامه کودکان و شماره ملی این طرح قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش سال خود حساس باشند، ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با مراکز بهداشتی روستایی و شهری ما تلاش می‌کنیم به صورت رایگان این طرح را اجرایی کنیم.

ستاری گفت: ما سال گذشته 62 هزار کودکان سه تا شش سال را تحت پوشش این طرح بردیم که امیدواریم امسال این میزان با پوشش مطلوب‌تر به 95 درصد برسد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: اگر کودکان در هنگام تشخیص با مشکلات بینایی روبه‌رو باشند برای خانواده‌های نیازمند در عمل جراحی و تأمین عینک بهزیستی کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/62005/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول