اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

استاندار اصفهان خواستار شد

مساعدت اعضای شورای شهر اصفهان در راستای اجرای طرح احیای حوضه آبریز زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: اگر اعضای شورای شهر اصفهان خواستار کمک در خصوص مشکلات آب هستند باید با اطلاعات کافی در راستای اجرای طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده‌رود مساعدت کنند.

مساعدت اعضای شورای شهر اصفهان در راستای اجرای طرح احیای حوضه آبریز زاینده‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که پیرامون مشکلات آب صورت گرفت، اظهار داشت: همه مدیران و مسؤولان استان بر این عقیده هستند که مسائل را باید با همکاری و همیاری یکدیگر پیش بریم و مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار اصفهان به مشکلات موجود در خصوص آب اشاره کرد و افزود: بارش در سرشاخه‌ها نسبت به سال آبی گذشته ۲۵ درصد و نسبت به میانگین ۱۵ درصد کاهش داشته است و در اصفهان نیز با ۵۶ درصد و در شرق اصفهان با ۶۵ درصد کاهش بارش مواجه هستیم که این کاهش در شرق استان تا ۸۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه این خشک‌سالی در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: اصفهان از نظر کمبود بارش پس از یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی در رده چهارم قرار گرفته است و چهارمحال بختیاری نیز در رده هفتم قرار دارد که تاکنون سابقه نداشته است.

زرگرپور افزود: پیش‌بینی می‌شود که با توجه به تغییر اقلیم در آینده، یک درجه افزایش دما داشته باشیم و حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب نیز کاهش روان آب خواهیم داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: سند جامع تولید، توزیع و مصرف آب تدوین شده که موضوع مهمی است.

وی در ادامه به بیان گزارشی در خصوص طرح‌های تأمین و انتقال آب استان پرداخت و افزود: سامانه دوم انتقال آب اصفهان بزرگ در واقع سامانه انتقال آب و نه تأمین آب خواهد بود و در حقیقت اقدامی در راستای پدافند غیرعامل است.

زرگرپور به طرح تأمین و انتقال آب بهشت‌آباد اشاره کرد و افزود: تخصیص این پروژه نهایی و ابلاغ شده است و در خصوص چگونگی سامانه انتقال هنوز تصمیم‌گیری نهایی نشده است و عملیات اجرایی آن هم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مطالعات فاز دوم این پروژه در حال تکمیل است، بر اخذ ارزیابی زیست‌محیطی تأکید کرد.

وی افزود: در خصوص طرح سد و تونل سوم کوهرنگ نیز پیمانکار قوی و جدیدی مشخص و مشغول بکار شده است و تونل این طرح نیز مراحل تکمیل خود را طی می‌کند.

زرگرپور با بیان اینکه ایجاد کارگروه پیگیری اجرای طرح ۹ ماده‌ای به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته بین دو استاندار کنترل برداشت آب حوضه زاینده‌رود به خود کشاورزان واگذار می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: اگر اعضای شورای شهر اصفهان خواستار کمک در خصوص مشکلات آب هستند باید در جهت اجرای طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده‌رود کمک کنند و از طرح مطالب حاشیه‌ای بپرهیزند.

در این جلسه استاندار اصفهان مجدداً از مجمع نمایندگان استان درخواست کرد با تشکیل کارگروه آب در مجمع، مسائل مربوط به احیاء حوضه را کارشناسی‌تر، جدی‌تر، فعال‌تر پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری باید در خصوص ساماندهی بستر رودخانه و فضای سبز و نیز ساماندهی مطابق قانون چاه‌های موجود اقدام کند.

زرگرپور با بیان اینکه متناسب با میزان بارش‌های آبی باید تأمین آب کشاورزی صورت گیرد، از همکاری کشاورزان تقدیر کرد.

*دغدغه شورا همراهی و همکاری با مدیریت استان است

رضا امینی،رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: مردم باید باور کنند که مسؤولین در تلاش برای حل مشکلات هستند و باید اقدامات صورت گرفته اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه دغدغه شورا همراهی و همکاری با مدیریت استان است، افزود: باید بپذیریم که از حواشی دوری کنیم و با ارائه آمار و اطلاعات درست مردم را در جریان اقدامات و مشکلات قرار دهیم.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: باید از ظرفیت نمایندگان و سایر تأثیرگذاران نیز برای رفع مشکلات آبی استان استفاده کرد و مطالبه اجرای طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده‌رود باید از مقامات دولتی مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تعدادی از، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مدیرکل اطلاعات، پاسخ سؤالات اعضاء شورا و اقدامات صورت گرفته و دغدغه‌های موجود را در جلسه ارائه کردند.

انتهای پیام/63060/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول