اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بانک مرکزی اعلام کرد

بانک‌ها تا پایان مهرماه به ۴۴۰ هزار نفر وام ازدواج پرداخت کردند

بانک مرکزی اعلام کرد بانک‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه 3 هزار و 855 میلیارد و 569 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده‌اند.

بانک‌ها تا پایان مهرماه به ۴۴۰ هزار نفر وام ازدواج پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، نظام بانکی در هفت ماهه نخست سال جاری مبلغ 3 هزار و 855 میلیارد و 569 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به 440 هزار و 300 نفر از هموطنان اعطا کرده که این میزان به لحاظ مبلغی در مدت مشابه سال های قبل بی‌نظیر بوده و نشان از تلاش و جدیت بانک مرکزی و نظام بانکی به منظور حمایت از ازدواج جوانان کشور دارد.

براساس آمار سامانه قرض الحسنه ازدواج، از ابتدای راه‌اندازی این سامانه در سال 1388 تا تاریخ اول آبان ماه سال جاری، مبلغ 24 هزار و 277 میلیارد و 363 میلیون تومان تسهیلات در اختیار 8 میلیون و 30 هزار و 447 نفر از هموطنان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از ازدواج جوانان و همچنین اجرای مفاد تبصره 29 قانون بودجه سال جاری، ضمن ابلاغ و تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری به تمام بانک های کشور، اولویت، تسریع و تسهیل در اعطای این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک‌ها را مورد تاکید قرار داده است.

هم اکنون تعداد متقاضیان در صف سامانه ازدواج این بانک 692 هزار و 462 نفر بوده که تعداد 329 هزار و 700 نفر از افراد یادشده در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. بدیهی است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ها منوط به تکمیل مدارک مورد نظر بانک در مدت تعیین شده از سوی متقاضیان است.

تا پایان سال 1394 مجموعاً 28 بانک، موسسه اعتباری و صندوق در سامانه ازدواج تسهیلات قرض‌الحسنه درحال فعالیت بوده‌اند و در سال جاری نیز بانک سینا به سامانه مذکور پیوسته است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول