اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

بیش از 1000 خانواده‌ تحت حمایت کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری نیازمند مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و 656 عدد از خانواده‌های تحت حمایت این کمیته نیازمند مسکن هستند.

بیش از 1000 خانواده‌ تحت حمایت کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری نیازمند مسکن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ملکپور بعدازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از راه‌های توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش این ارگان تأمین مسکن آن‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری 48 هزار نفر در قالب 25 هزار و 700 خانوار تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: به عبارتی این آمار نشان دهنده 13 درصد خانواده‌ها و 6 درصد مردم این استان است که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

این مسؤول با بیان اینکه یک هزار و 656 عدد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مسکن هستند، خاطرنشان کرد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد در سال 95 تعداد 786 واحد مسکونی، در سال 96 تعداد 499 واحد و در سال 97 نیز تعداد 37 مورد واحد مسکونی ساخته و در اختیار این افراد قرار گیرد.

ملکپور افزود: بعد از توافقات انجام شده بنا شد در سایت‌های مسکن مهر، واحدهایی که متقاضی ندارند از سوی کمیته امداد امام خمینی خریداری شده و در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گیرد که این روند در این استان نیز اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری خانوارهای نیازمند مسکن در شهرهای این استان را 445 مورد و در روستاها را یک هزار و 211 عدد دانست و تأکید کرد: همچنین 365 مورد در شهر و 134 مورد نیز در روستاهای این استان نیازمند زمین برای ساخت مسکن برای مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه جهت تأمین و ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهرها تسهیلات 15 میلیون تومانی و در روستاها تسهیلات 25 میلیون تومانی از سوی این سازمان پرداخت می‌شود تصریح کرد: بخشی دیگر از اعتبارات موردنیاز برای این کار از راه‌های دیگری چون آورده مددجو، تسهیلات بانکی و کمک خیرین تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری به انجام تقریبی بحث واگذاری زمین در شهرها و روستاهای این استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون 15 قطعه زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان تحویل گرفته‌ایم.

ملکپور روند اجرای جابجایی برخی روستاها را کند ارزیابی و ادامه داد: انتظار داریم هرچه سریع‌تر اقدامات در خصوص جابجایی روستاهایی که مشکل دارند انجام گیرد همچنین برخی از شهرداری‌ها همکاری سازنده و مناسبی با کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری دارند ولی بعضی دیگر این همکاری را ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: عمده مشکلات کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با اداره راه و شهرسازی این استان است، در سال 95 زمین مورد نیاز تهیه شده ولی برای سال آینده در خصوص تأمین زمین جهت ساخت مسکن مددجویان با مشکل مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/3339/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول