اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان خبر داد

استفاده از ظرفیت بانوان در طرح‌های اقتصاد مقاومتی گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از استفاده از ظرفیت بانوان در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

استفاده از ظرفیت بانوان در طرح‌های اقتصاد مقاومتی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، علی توشه عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح در فرهنگ تولید و مصرف است.

وی به استفاده از ظرفیت بانوان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از 300 عنوان شغل برای بانوان شناسایی شده و به‌دنبال افزایش این ظرفیت هستیم.

این مسؤول، از وجود بیش از 100 عنوان شغل برای فعالیت بانوان در گیلان  خبر داد و متذکر شد: 12 شرط برای تحقق یک شغل نیاز است و اگر فعالیت استمرار داشته باشد می‌توانیم بگوییم شغل ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه بیشتر شغل‌های ایجاد شده در طرح‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان زودبازده است، تصریح کرد: پرورش بوقلمون و شترمرغ پاسخگوی تولید انجام شده است.

توشه از هدف‌گذاری سه مدل جدید اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان خبر داد و بیان کرد: در یکی از نواحی گیلان کارخانه چایسازی کوچک‌شده در ابعاد چهار متر مربع راه‌اندازی شده است.

وی، یکی از راهکارهای توسعه طرح مذکور را پرداخت تسهیلات به متقاضیان عنوان کرد و گفت: آزمایش‌های مختلفی برای اجرای طرح مذکور انجام شده و به نام بسیج سازندگی به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به تولید ساعتی 20 کیلوگرم چای خشک توسط دستگاه مذکور، اظهار کرد: دستگاه چایسازی از کیفیت بالایی برخوردار است.

توشه، فرآوری برنج و شیر به صورت خانگی را از طرح‌های بسیج سازندگی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شده است.

وی به ایجاد یک‌هزار و 600 شغل با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سه هزار نفر در طرح‌های اقتصادی مقاومتی مذکور مشغول به‌کار شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه پر کردن اوقات فراغت جوانان به‌ویژه جوانان بسیجی از اهداف این سازمان است، تصریح کرد: استفاده بهینه از قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات موجود در بسیج و اعضای آن در سازمان مذکور پیگیری می‌شود.

توشه بر کمک به دولت در راستای ایجاد رفاه عمومی و تسریع در سازندگی کشور تأکید کرد و افزود: خدمات‌رسانی به مردم و کمک به تامین نیازهای ضروری آنها در موضوع‌های مختلف از اهداف بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به کمک به توسعه روستاها در زمینه و ابعاد مختلف، بیان کرد: کسب تجربه و دانش روز در زمینه‌های مختلف سازندگی از دیگر اهداف بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/84001/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول