اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

با حضور هنرمندان و مسؤولان شهرداری تهران

«سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت

نمایش «سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» با حضور هنرمندان عرصه تئاتر و مسؤولان شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه رفت.

«سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید محمد ناظم‌رضوی شب گذشته در اولین اجرای نمایش «سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» در تهران اظهار کرد: حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) سندی ماندگار برای ولایتمداری مردمان دارالمؤمنین کاشان است، چنانکه به گواه مورخان این منطقه همراه با قم از نخستین شهرهایی است که پذیرای مکتب اهل‌بیت بوده و در نخستین سال‌های پس از ورود اسلام به ایران میزبان نمایندگان خاندان عصمت و طهارت شدند.

وی سپس به تشابه شهادت سالار شهیدان و امامزاده علی بن امام محمدباقر(ع) در منطقه فین کاشان اشاره و افزود: ایشان همانند امام شهیدان مظلومانه به دست حاکم جور زمان به شهادت رسیده و به‌ مانند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر از تن مبارکشان جدا شد.

شهردار کاشان در خصوص زمان اجرای این نمایش، تقارن زمانی آیین قالی‌شویان و ایام محرم را یادآور شد و گفت: این نمایش پس از اجرا به مدت سه شب در تهران، در کاشان، آبان ماه به روی صحنه می‌رود و سپس در سایر شهرهای کشور به شیفتگان آل الله عرضه می‌شود.

وی، واجب‌التعظیم بودن امامزاده علی بن امام محمدباقر(ع) را متذکر شد و تصریح کرد: ایشان به همراه سه امامزاده دیگر شاه‌چراغ، شاه عبدالعظیم و حضرت معصومه(س) امامزادگانی در ایران اسلامی به شمار می‌روند که تعظیم و تکریم آن‌ها واجب است.

ناظم‌رضوی همچنین حضور رهبر معظم انقلاب در خطه اردهال و زیارت علی بن امام محمدباقر(ع) را نشانه جایگاه رفیع این امامزاده والا مرتبه دانست و گفت: باید این شخصیت برجسته جهان تشیع بیش‌ از پیش به جامعه معرفی شود و مسؤولان اهتمام بیشتری را در این مسیر معطوف سازند.

وی استقبال زوار خارجی از آستان شهید اردهال را بیانگر نفوذ این معنویت در کشورهای دیگر قلمداد کرد و خواستار بهره‌گیری از این ظرفیت برای تبیین جایگاه ممتاز این امامزاده شد.

شهردار کاشان در پایان با اشاره به توافقات صورت گرفته با شهرداری تهران برای میزبانی از زائران حسینی در اربعین در کربلا، از انجام امور پذیرایی و تنظیف توسط شهرداری کاشان خبر داد و بیان کرد: بر این اساس خدمتگزاران شهرداری کاشان می‌توانند در باب القبله همگام با کارکنان شهرداری تهران به ارائه خدمت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تجلیل از رئیس مرکز فعالیت‌های دینی و معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران و مدیر فرهنگسرای ارسباران به همراه پیشکسوتان عرصه تئاتر همچون بهزاد فراهانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/63094/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول