اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به دیابت صورت می‌گیرد

حذف قند و شیرینی از فهرست اقلام مصرفی ادارات استان فارس

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌ها، حذف مواد قندی در ادارات استان فارس در دستور کار قرار گرفت.

حذف قند و شیرینی از فهرست اقلام مصرفی ادارات استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ساسان تاجگردون عصر امروز در نشست مسؤولان ارشد استان فارس پیرامون امضای تفاهم‌نامه سند بیماری‌های غیر واگیر اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و خوردن مواد قندی و غذاهای فوری در طی 25 تا 30 سال آینده، 50 درصد مردم فارس به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند.

وی افزود: رویکرد به‌سوی سلامت‌محوری و مقابله با بیماری‌های غیرواگیر شامل دیابت در دستور کار مدیران دستگاه‌های اداری است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر منع استفاده از آبمیوه صنعتی، شیرینی و مواد قندی مضر در اداره‌ها به تصویب رسید.

تاجگردون خاطرنشان کرد: برای اجرای این مصوبه تکالیفی را برای مدیران دولتی و غیردولتی مشخص و راه‌کارهایی نیز ارائه و پیش‌بینی‌شده است و در این مورد دستگاه‌هایی شامل آموزش‌وپرورش، شهرداری، اصناف و صداوسیما نقش مهمی را در اجرایی کردن این طرح ایفا کنند.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه فارس تصریح کرد: خوردن شیر و میوه ایرانی به‌جای کیک، شیرینی، آبمیوه صنعتی در همایش‌ها و اداره‌ها الزامی است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

تاجگردون در ادامه با اشاره به آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن از رتبه ششم فارس در ثبت‌نام اینترنتی خبر داد و افزود: استان فارس در سرشماری ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن رتبه ششم را کسب کرد و به نسبت جمعیت در رده دوم قرار گرفته که نشان از تلاش گروه‌های سرشماری در این استان بوده است.

انتهای پیام/76001/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول