اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

انس با آیت‌الله بهجت بهترین توشه معرفتی مرحوم مولایی بود/ مرحوم مولایی علم و عمل را به شایستگی نمایان کرد

امام جمعه اردبیل گفت: دوستی و الفتی که مرحوم مولایی با نفس پاک آیت‌الله بهجت داشت، سبب شد تا بهترین توشه را از همراهی و هم نفسی با ایشان بردارد.

انس با آیت‌الله بهجت بهترین توشه معرفتی مرحوم مولایی بود/ مرحوم مولایی علم و عمل را به شایستگی نمایان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در آیین بزرگداشت اولین سالگرد رحلت عالم ربانی حجت‌الاسلام حاج شیخ عادل مولایی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد:‌ دوستی و الفتی که مرحوم مولایی با نفس پاک آیت‌الله بهجت داشت، سبب شد تا بهترین توشه را از همراهی و هم نفسی با ایشان بردارد.

وی تصریح کرد: بخشی از علما عمر مبارک و شایسته خود را در مسیر کسب فضیلت، هدایت و راهنمایی مردم قرار می‌دهند تا از عمر با برکت خود بهره کامل ببرند.

امام جمعه اردبیل نمونه این علما را علامه حلی و شهید ثانی با خلق بیش از 500 جلد کتاب و فعالیت در عرصه تحقیق و پژوهش یاد کرد و گفت: در عصر حاضر نیز برخی از علما هم قدم در طریق معنویت سعی می‌کنند تا از عمر با برکت خود در مسیر معنویت و علم و دانایی توشه و بهره کامل ببرند.

عاملی با بیان اینکه این معنویت علماست که می‌تواند قلب‌ها را تسخیر کرده و آنها را به سمت شایستگی سوق دهد، افزود: همراهی و هم نفسی مرحوم مولایی با آیت‌الله بهجت سبب شد تا او بهترین توشه را از این همراهی بردارد هر چند که در ادامه مسیر مرحوم مولایی با اساتیدی همچون آیت‌الله پهلوانی و زنجانی نیز همراهی کرده و از درس و مکتب آنها اندوخته‌ای ارزشمند برای خود جمع‌آوری کرد.

وی مولایی را مجموعه‌ای از فضیلت‌ها در ساحت علم و عمل توصیف کرد و ادامه داد: ما باید به چنین عالمان وارسته که با معنویت و خلوص تمام عمر خود را سپری کردند، افتخار کنیم، زیرا در کنار شایستگی‌های علمی این عالم ربانی از فقاهت، اصول و هوش بسیار بالایی برخوردار بوده است.

عاملی به سخنرانی‌های استثنایی مرحوم مولایی با تسلط کامل بر موضوعات در جمهوری آذربایجان و انجام مناظرات متعدد با دیگر علمای اهل سنت و شیعه اشاره کرد و گفت: ‌خداوند متعال به تدبیر خود صلاح را در آن دید تا ما از این گنجینه معرفتی بی‌نصیب باشیم ولی خوشحالیم که نفس پاک این عالم وارسته قطعاً در تربیت شاگردانی متبحر بسیار راهگشاست.

وی بیان کرد: مولایی همت بزرگی در نوشتار کتاب داشت که این دست به قلم شدنش یکی از افتخارات معنوی و روحانی او بود.

عاملی اضافه کرد: آنهایی که همت و اراده بزرگی دارند باید در معرفی آثار آنها تلاش کنند که کارهای ارزنده مرحوم مولایی نیز از این دسته است، زیرا او به عنوان چهره افتخارآمیز و شایسته استان اردبیل از جهات مختلف هدیه‌ای برای نسل امروز و گنجینه‌ای شایسته برای نسل‌های آینده است.

امام جمعه اردبیل با نام بردن از برخی خصوصیات مرحوم مولایی به ویژه همت و خستگی‌ناپذیری او در عرصه نویسندگی اظهار کرد: او هفت یا هشت سال در کشور جمهوری آذربایجان در مورد علمای شیعه تحقیق‌های فراوانی انجام داد و توانست با این کار خود تاریخ علمای شیعه نسل آذربایجان را زنده کند.

انتهای پیام/62006/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول