اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس:

کشاورزان بستر کاشت کلزا را فراهم کنند/ استقرار کارشناسان کشاورزی در تمام روستاهای گنبد کاووس

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس با اشاره به اینکه اکنون در بهترین زمان تاریخ کاشت زراعت کلزا قرار داریم از کشاورزان این شهرستان خواست تا نسبت به آماده‌سازی بستر کشت کلزا اقدام کنند.

کشاورزان بستر کاشت کلزا را فراهم کنند/ استقرار کارشناسان کشاورزی در تمام روستاهای گنبد کاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامعلی نورا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهارکرد: از سال گذشته تمام روستاهای شهرستان گنبدکاووس دارای کارشناس هستند و کشاورزان می‌توانند برای اینکه از اطلاعات به هنگام استفاده کنند با کارشناسان بومی ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشاورزان بستر کشت کلزا را فراهم کنند، تصریح کرد: اکنون در بهترین زمان تاریخ کاشت زراعت کلزا قرار داریم و کشاورزان می‌توانند اقدام به کشت کلزا کنند.

زراعت کلزا نیاز به رطوبت کافی دارد

نورا با بیان اینکه متاسفانه در ابتدایی سال زراعی با کاهش بارش باران مواجه شدیم، ابراز کرد: با توجه به کاهش بارندگی که داشتیم کشاورزان به سختی می‌توانند بستر کاشت مناسب را آماده کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: یکی از مهمترین توصیه‎هایی که محققان مراکز تحقیقات و کارشناسان به کشاورزان این است که برای داشتن بستر کاشت مناسب محصول زراعی کلزا باید رطوبت کافی را داشته باشیم زیرا زراعت کلزا نیاز به رطوبت کافی دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه آبیاری قبل از کاشت برای زراعت کلزا از اولویت‎ خاصی برخوردار است، اذعان کرد: بعد از آماده‎سازی بستر کاشت و آبیاری آن، رعایت تاریخ کاشت بسیار مهم است.

کشاورزان تاریخ کاشت را رعایت کنند

نورا با بیان اینکه کشاورزان تاریخ کاشت را رعایت کنند، افزود: اگر تاریخ کاشت را رعایت نکنیم به ازای هر روز تاخیر با کاهش عملکرد محصول مواجه خواهیم شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس بذر را یکی از مهمترین نهاده‎ها در جهاد کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: کشاورزان باید ارقام بذر مصرفی خود را با نظر کارشناسان مربوطه انتخاب کنند زیرا میزان بذر مصرفی در هکتار تاثیر بسیار مهمی در تولید دارد که به کشاورزان توصیه می‎کنیم که حداکثر بذر مصرفی به بیش از شش کیلو در هکتار نرسد.

وی اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در سال زراعی، ردیف‎کارهای مناسب کشت کلزا را وارد منطقه کردند که تعداد بسیار زیادی را توانستند در اختیار کشاورزان قرار دهند.

انتهای پیام/83010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول